قائم مقام ستاد انتخاباتی لیست امید اهواز: یوسفی را اصلاح طلب نمی دانم

خورنا| سرویس سیاسی: اولین جلسه از سلسله جلسات بررسی عملکرد نمایندگان لیست امید اهواز در دفتر مجمع نیروهای خط امام (ره) شاخه خوزستان برگزار شد.
در این جلسه که با حضور ناصر چوپان قائم مقام ستاد انتخاباتی لیست امید اهواز برگزار شد مباحث مستدلی از سوی افراد حاضر در جلسه مطرح شد. در ابتدای جلسه که با حضور چهره های اصلاح طلب و همچنین فعالان سیاسی برگزار شده بود؛ ناصر چوپان با اشاره به دلایل ایجابی اصلاحات گفت: ما به عنوان یک خواستگاه فکری جریان اصلاح طلبی را پذیرفته ایم زیرا از ابتدای انقلاب قصد داشتیم از کج روی ها و انحرافات موجود جلوگیری کنیم.

چوپان هم چنین ادامه داد: خلق اصلاحات در زمان بنیان گذار جمهوری اسلامی توسط بزرگان نظام آغاز شد و این مهم با تشکیل مجمع روحانیون مبارز و انشقاق از جامعه روحانیت مبارز آغاز شد.

وی همچنین با اشاره به ایدئولوژی اصلاحات گفت: پیش از این در جریان فکری اسلامی جریان اصلاح طلبی به شکل غالب و برجسته ای در نهضت امام حسین وجود داشت و ایشان به منظور قوام بخشی و برای اکمال اخلاق قیام کرده بود. مهمترین روایتی که در این زمینه از امام حسین وجود دارد ازین است که ایشان برای اصلاح امت جدشان اقدام کرده بودند.

چوپان در بخش دیگری از سخنانش گفت: قدرت اصلاح طلبان برآمده از تمایل اکثریت ملت به تفکر اصلاح طلبی است. به طور اخص جریان مردم به نگاه اصلاح طلبی نزدیک است و این نزدیکی به قدری است که با یک ویدئو و یا با واژه «تکرار» پیروز انتخابات را مشخص می کند.

قائم مقام ستاد انتخاباتی لیست امید در شهرستان اهواز هم چنین با اشاره به نقش نظارت استصوابی در تضعیف جریان اصلاحات گفت : درهمه انتخاباتی که بعد از رحلت امام برگزار شد و نظارت استصوابی به وجود آمد از قدرت اصلاح طلبان کاسته شد و رهبران جریان اصلاح طلبی به حاشیه رانده شدند. در انتخابات اخیر مجلس، اصلاح طلبان با یک رد صلاحیتی به مراتب گسترده تر از همیشه روبرو شدند و این مسئله باعث شد اصلاح طلبان دست به ارائه ابزار جدیدی بزنند. اینکه ما با دست خالی در مقابل رقیب بایستیم خیلی دشوار است.

ناصر چوپان در ادامه با اشاره به ضعف های اصلاح طلبان گفت: بعضی از ما اصلاح طلبان با دور شدن از نیازهای طبیعی مردم و قدرت طلبی، از جامعه فاصله گرفتیم و این باعث شده مردم دیگر مرزی بین اصلاح طلب و اصولگرا نبینند. درون نیروهای اصلاح طلبی برخی مطالبات شخصی خود را بر مطالبات فکری مردم و جریان اصلاح طلبی ترجیح دادند. در واقع ایراد اساسی از ماست که نه عضو احزاب می شویم و نه می خواهیم که حزبی کار کند، در حال حاضر مجموعه ۲۰ حزب استان در ماجرای انتقال آب با آقای کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست چه موضعی گرفتند ؟ تقریبا هیچ تشکلی موضع نگرفت .
وی هم چنین نمایندگان سابق استان خوزستان را نمایندگانی قوی دانست و گفت: به طور مثال سیدشکر خدا موسوی ، نماینده ای با پشتوانه قوی ارتباطات مردمی بود.
وی همچنین یادی از چهره های برجسته اصلاح طلب کرد که به خاطر ایجاد وحدت و انسجام و بالاخص لیست امید از کاندیدا شدن انصراف دادند.

چوپان سپس با نقد مصداقی نمایندگان کنونی، دخالت های دکتر یوسفی در تغییر یکی از معاونت های اداره کل ارشاد اسلامی را نادرست خواند و گفت: انتظار من به عنوان یک اصلاح طلب از دکتر یوسفی برآورده نشد. اگر اصلاح طلبان نبودند و لیست امید بسته نمی شد کاندیداها مگر چقدر رای داشتند؟ هیچ کس نمی تواند ادعا کند که بدون حمایت لیست امید کاندیداهای اهواز به مجلس راه می یافتند. از سویی دیگر ا آقای یوسفی بیانیه ای داد که نیازی به صدورش نبود. رفتار وی و عملکرد سیاسی ایشان روی هم رفته باعث دلسردی ما از دکتر یوسفی و پیدا کردن زاویه فکری با ایشان شد.

وی همچنین در مورد دو نماینده دیگر اهواز گفت : بنده الباجی و ساری را نسبتا با خودمان (اصلاح طلبان) همراه تر می دانم اگر چه انتقاداتی بر ایشان نیز وارد است به طور مثال مانند برخوردی که آقای ساری با خانم ابتکار کرد.

چوپان با اشاره به رفتار مجمع نمایندگان استان در جلسه شورای اداری با حضور کلانتری گفت: نمایندگان نباید مانند افراد عادی در کوچه و بازار صدای شان را بلند کنند بلکه باید پرونده های زیر بغلشان را از اطلاعات تخصصی ضخیم کنند و با این شیوه به دفاع از حقوق مردم خوزستان بپردازند.
چوپان اصلاح طلبان را مانند یک اقلیت دینی دانست و با بیان اینکه ما محلی برای اجتماعاتمان نداریم، تصریح کرد: چرا ما نباید از نگاه خودمان عزاداری محرم را به مردم معرفی کنیم، کی می شود ما هم یک حسینیه یا مسجد در اختیار داشته باشیم؟ به صرف تمایز نگاه ما با برخی از آقایان نمی شود که صدای مان خفه شود، نمایندگان باید در این راه قدم بردارند. ما اقلیت هستیم در حاکمیت و اکثریت هستیم در خارج از بدنه حاکمیت.
در این جلسه که با حضور فعالین سیاسی برگزار شد؛ مسئول دفتر همایون یوسفی که به عنوان یکی از حضار در جمع نشسته بود با اشاره به اهمیت مشی اصلاح طلبی گفت: پیشینه اصلاح طلبی من بر مسئولیتم در دفتر دکتر یوسفی مقدم است بنابراین جا دارد که اول یک اصلاح طلب باشم.
شهرام باقری که در این جلسه تلاش کرد اندکی فضای تحلیل میزان موفقیت سیاسی نمایندگان را تعدیل نماید ادامه داد: کمیته های تخصصی در دفتر نماینده اهواز برقرار است و تمامی افرادی که تمایل به فعالیت یا مشارکت داشته باشند قادرند با حضور در این کمیته ها ایفای نقش کنند.

همچنین در پایان افراد حاضر در مراسم به پاس زحمات چندین ساله ناصر چوپان از وی تقدیر کردند و به رسم یادبود هدایایی به وی اهدا کردند .

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *