نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش باغملک به منظور بررسی مشکلات آموزشی مدارس میداوود، در محل بخشداری این شهر برگزار شد

به گزارش خورنا: نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش برگزار شد. این جلسه برای نخستین بار باهدف بررسی اختصاصی مشکلات مدارس حوزه میداوود در بخشداری این شهر تشکیل شد.

در آغاز این نشست مدیر آموزش پرورش باغملک ضمن خوش آمدگویی به حاضران و با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای تعلیم و تربیت به ارائه گزارش وضعیت مدارس در حوزه میداوود پرداخت.خداداد کردی گفت :«تا دهه فجر ۶۰کلاس به فضاهای آموزشی باغملک اضافه خواهد شد که ۵۰درصد آنها در بخش میداوود به بهره برداری می رسد». وی در خصوص نیاز های مدارس گفت:«هوشمند سازی مدارس جز ملزومات مدارس به ویژه مدارس نوساز است چرا که باتوجه به سند تحول بنیادین و چشم انداز سند توسعه استان می بایست در جهت تربیت نسلی توانمند و پیشرو گام برداریم».

وی افزود:«علی رغم کسب مقام اول استان در ورزش دانش آموزی اما از نظر تجهیزات آموزشی، تاسیس مدارس فنی و حرفه ای ، نمازخانه مدارس و زمین ورزشی کمبودهای بسیاری داریم که امیدواریم در دهیاری ها و بخشداری ها مساعدت لازم صورت گردد». کردی خاطرنشان ساخت:«در خصوص ایجاد چمن مصنوعی زمین ورزشی حوزه میداوود رایزنی های بسیاری صورت گرفته و تامین اعتبار صورت گرفته است که به زودی مراسم کلنگ زنی آن برگزار خواهد شد». وی با اشاره به دستور جلسه امروز خاطر نشان کرد:«از ۱۷ هزار دانش آموز شهرستان باغملک ، بیش از ۲ هزار نفر در مسابقات قرآن،عترت و نماز شرکت کرده اند که این میزان شرکت کننده نشان دهنده استعداد و علاقه دانش آموزان به مسائل فرهنگی است و در سال گذشته نیز موفق به کسب سه رتبه کشوری در مسابقات فرهنگی و مداحی شدیم که همینجا از همه مدیران ، معاونان و مربیان پرورشی تقدیر و تشکر می کنم ».

درادامه جلسه علی نقی رحیمی مدیر دبیرستان شهید اندرزگومیداوود به نمایندگی از مدیران سخن گفت. وی ضمن برشمردن اهمیت آموزش در کشور خاطر نشان کرد:«با توجه به شرایط امروز آموزش و پرورش ، مشکلات مدارس در دو حوزه قابل بررسی است. یکی از نظر فضا های آموزشی و دیگری امکانات کمک آموزشی».وی افزود :«منبع درآمدمدارس نامشخص و محدود است و ما در برآوردن نیازهای آموزشگاه ها دچار مشکلاتی هستیم که اگر مرتفع نشوند کیفت آموزش را تحت تاثیر قرار می دهند همچنین استفاده دانش آموزان پسر میداوود از وسایل غیر استاندارد ، مسافر برهای شخصی و یا وانت جهت جابجایی از جمله تهدید های جدی آموزش در مدارس قلمداد می شود».

نماینده مدیران مقطع ابتدایی حوزه میداوود نیز از دیگر سخنرانان این نشست بود.فاضل طاهری ضمن برشمردن مشکلات مدارس میداوود گفت:«متاسفانه اغلب مدارس فاقد سرایدار هستند که این مسئله امنیت مدارس را تهدید می کند و شایسته است که در این ضمینه تصمیمی جدی اتخاذ گردد. همچنین عدم بهره مندی مدارس و منازل میداوود از آب لوله کشی مناسب و بهداشتی مشکلاتی را به خصوص برای مدارس پر جمعیت ایجاد کرده است که در این خصوص تامین دستگاه آب تصفیه کن و مخازن ذخیره سازی آب از اولویت های مدارس این بخش محسوب می گردد.»وی همچنین مشکل افت فشار برق را از جمله مشکلات مدارس در فصول گرم سال عنوان کرد.

داریوش فرهادی معاون پرورشی آموزش و پرورش باغملک نیز ضمن برشمردن اولویت های حوزه کاری پرورشی به معرفی ۱۵ رشته مسابقات فرهنگی در ۴ مرحله مدرسه ای ، شهرستانی،استانی و کشوری پرداخت.وی خاطر نشان کرد:«برگزاری مسابقات فرهنگی نیازمند تامین بودجه مناسب جهت تهیه جوایز و مشوق هایی برای دانش آموزان است که امیدواری خروجی این جلسه مارا در برپایی هرچه بهتر مسابقات فرهنگی یاری گر باشد».

بخشدار میداوود نیز ضمن تحسین ابتکار آموزش و پرورش باغملک در برگزار منطقه ای جلسه شورای آموزش و پرورش ، اعلام آمادگی کرد تا در تجهیز مدارس به سیستم های هوشمند نقش موثری ایفا نماید. علی محمد زنگنه گفت :«بخشداری میداوود جهت تجهیز ۵ آموزشگاه در روستاهای کلان بخش میداوود و هوشمند سازی مدارس در سرحانی، پتک جلالی، پتک بیگدلی ، سرله و میداود وسطا اعلام آمادگی می نماید تا جمعا مبلغ ۱۰۰میلیون ریال را به این امر اختصاص دهد».

زنگنه افزود:« علی رغم وجود زمین در بخش میداوود ما فاقد زمین چمن مناسب جهت احداث ورزشگاه هستیم که در صورت تامین اعتبار می تونیم زمین مناسب در اختیار نهاد های ذی ربط قرار دهیم».وی خاطر نشان ساخت :«مشکل دیگری که در مدارس حوزه میداوود به صورت عمده به نظر می رسد عدم حضور معلمین کارآزموده و باتجربه در این حوزه و در پی آن عدم ثبات معلمین مدارس است، چرا که ما شاهد مهاجرت دبیران باتجربه به مناطق مرکزی هستیم ونیز عدم وجود هنرستان های فنی و حرفه ای و کارودانش در حوزه میداوودو همچنین فاصله ۶۰ کیلومتری نقاط دور افتاده میداوود تا مناطق مرکزی از دیگر مشکلات آموزشی دانش آموزان در این منطقه محسوب می شود که شایسته است در این خصوص با در نظر گرفتن مشوق های مناسب برای معلمین تمهیدات موثری در نظر گرفته شود».

نور الله مرتضوی شهردار میداوود نیز ضمن تشکر از حضور اعضای شورای آموزش و پرورش و تشکیل جلسه در میداوود ، سرمایه گزاری در آموزش و پرورش را سود آورترین و ارزشمند ترین سرمایه گزاری دانست و پیشنهاد کرد جهت برگزاری کلاس های تقویتی و کنکوری در مدارس رایزنی های مناسب با استانداری صورت پذیرد.

 

نماینده کانون فرهنگی آموزش نیز در این جلسه خبر از بورسیه ۱۵۰ نفر از دانش آموزان منطقه در موسسه قلم چی داد و گفت:«با معرفی مقام معتمد موسسه میتوانیم کلیه دانش موزان کنکوری منطق را در کانون فرهنگی آموزش بورسیه کنیم به شرطی که در تراز اکتسابی دچار کاهش و افت نگردند».

محمد احمدی سرپرست اداره ارشاد اسلامی باغملک نیز ضمن اشاره به یکی از دستورات جلسه بر آمادگی این نهاد در تخصیص اعتبارات جهت احداث دارالقرآن ها اشاره کرد.وی همچنین وعده اهدای هزار عنوان کتاب جهت تجهیز کتابخانه های مدارس میداوود را داد.