پرتقال های داراب به خرمشهر رسید

عباس مدحجی خورنا : چند ساعت پیش ، خرمشهری ها به درخواست دارابی برای تصدی شهرداری خرمشهر ، با اجازه ی بزرگترها بله گفتند تا پرونده ی انتخاب شهردار خرمشهر ، حداقل برای مدتی در قفسه های بایگانی شورا خاک بخورد .

سیزدهمین جلسه ی شورا ی خرمشهر با دستور کار انتخاب شهردار درحالی کلید خورد که اعضای آن دوبار به قصد لغو جلسه ، سالن جلسات را ترک کردند .
فاخر ربیعی در ابتدای جلسه بر لزوم همدلی و تمکین اعضا به قانون تاکید کرد . وی گفت : دخالتهای بیجا ، شورا را از رسالتش دور کرده و اگر انحلال شورا رخ دهد ، مردم متضرر میشوند . خرمشهر آزمایشگاه شهرداران نیست . فشارمن برای انتخاب شهردار روی دویست است .

علی بندری در ادامه افزود : انتخاب شهردار باید با نظارت همراه باشد . درتاریخ به چهار شهر بهشتی اشاره شده است که یکی از آنها خرمشهر است . من غایب جلسات غیر علنی بودم . پیشنهاد حذف دو مرحله ای بدون حضور من مطرح شد در صورتی که هر پیشنهادی ابتدا باید توسط رئیس شورا در صحن مطرح شده سپس به شور گذاشته شود .

موسی مطوری جزیره در صحبتهایش گفت : من شهردار میدانی میخواهم . شهردار باید بیست درصد پشت میز و هشتاد درصد در میدان کار باشد . متاسفانه برخی اعضای شورا از بیرون تاثیر میگیرند .

امیر سامری دیگر عضو شورا علت غیبت هایش از جلسات شورا را بی احترامی صورت گرفته از سوی شورا دانست و افزود در جلسات غیر علنی که یکی از اعضا غایب بود تصمیم گرفته شد برای کاهش تضارب آرا و انتخاب شهرداری با پشتوانه ی قوی ، انتخاب شهردار طی دو مرحله ی حذفی صورت بگیرد و این کار به این جلسه موکول شد .

بعد از صحبت اعضا ، محمد جواد بچاری ریاست شواری خرمشهر به تبیین اهداف جلسه پرداخت . بچاری گفت ابتدا شش گزینه برای شهرداری ثبت نام کردند که با انصراف ،عدم مراجعه و حذف بعلت بعد مسافت ، درنهایت شورا به سه گزینه ی احمدزابلی ، محمود رضا شیرازی و داوود دارابی رضایت داد و امشب قرار است بین این سه نفر به یک اسم واحد برسیم .
موسی مطوری جزیره ، علی بندری و امیر سامری در طول جلسه نسبت به شیوه ی انتخاب اعتراضاتی داشتند که با صحبتهای غیرعلنی با رئیس شورا و دیگر اعضا حاضر به ادامه جلسه شدند .
انتخاب شهردار ابتدا قرار بود با حذف دو عضو انجام شود(با پنج رای موافق) که بعلت هم تعداد شدن ارای زابلی و شیرازی در حذف ( زابلی و شیرازی با سه رای ،دارابی با چهار رای )، قرار شد اعضا ازبین سه گزینه به یک گزینه برای انتخاب نهایی رضایت دهند .
جلسه پس از دو وقفه ی کوتاه ادامه پیدا کرد و در پایان داوود دارابی با اکثریت آرا(پنج رای دارابی و دو رای شیرازی و صفر رای زابلی ) شهردار خرمشهر معرفی شد .

روند انتخاب دارابی اما بیست و چهارساعت قبل توسط اخبار منتشر شده از جلسات غیر علنی پیش بینی شده بود . دارابی در ابتدا حمایت هیچ یک از طیفهای شورا را نداشت اما چرخ سیاست گشت و گشت تا امشب قرعه بنامش افتاد . دارابی بین سه گزینه ی دیگر ،نه رزومه ی خیلی متفاوت تری داشت ونه بومی بود . اما گمان میرود مخالفت اعضا برای عدم انتخاب گزینه ی رقیب ، ورق را در نهایت به نفعش برگرداند .
زابلی هم که بدون حتی یک رای از کارزار کنار رفت متوجه شد ، حامیانش در نهایت برای ماندنش اصراری نداشتند و احتملا با قرارهای پشت پرده اورا بُر زده اند . بهر ترتیب جلسه ای امشب شورا به پایان رسید تا مثل همیشه مردم خود قضاوت کنند که گامهای شورا بیشتر در زمین مردم است یا در زمین منافع شخصی.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *