جلسه شورای امنیت فاوا در شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری برگزار شد

اسداله ترحم / خورنا – در راستای ضرورت مقابله با تهدیدات سایبری جلسه شورای امنیت فاوا در شرکت آغاجاری تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، جلسه شورای امنیت فاوای شرکت آغاجاری با حضور مدیر عامل محترم و اعضای این شورا در محل سالن کنفرانس مدیریت تشکیل گردید.

در این جلسه ابراهیم پیرامون مدیر عامل شرکت اغاجاری ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در حوزه امنیت سایبری، بر ضرورت پیاده سازی یک محیط امن اطلاعاتی در سطح شرکت تاکید کرد و اظهار نمود: در اجرای سیاستهای کلی نظام در بخش پدافند غیر عامل و حسب تاکیدات مقام عالی وزارت، رعایت حفاظت و امنیت سایبری در تمامی بخشها و لایه های سازمانی کاملا ضروری و غیر قابل اجتناب می باشد.

ایشان با اشاره به اینکه طراحی و پیاده سازی یک محیط ایمن در سازمان های امروزی یکی از چالشهای اساسی محسوب می شود، اظهار امیدواری کرد که امنیت به عنوان یک فرآیند و نه یک محصول در سرلوحه کار مدیران، روسای ادارات و همه پرسنل شرکت قرار گیرد.

اله مراد کمایی رئیس اداره حراست شرکت آغاجاری به عنوان دبیر شورای فاوا، نیز بر اهمیت تشکیل جلسه در راستای ایجاد آمادگی در سازمان تاکید کرد و افزود: در حال حاضر ماهیت تهدیدها از فیزیکی به تهدیدات سایبری و سیستمهای کامپیوتری تغییر یافته و لذا اهمیت امنیت IT و اهتمام به این حوزه از ضروریات سازمان است.

عارف الطاف رئیس خدمات کامپیوتری شرکت نیز ضمن ارائه توضیحاتی در مورد سیر صعودی تهدیدات سایبری به لحاظ تعداد و پیچیدگی، برنامه های آتی جهت ارتقاء امادگی سازمان در مقابله با این تهدیدات را تشریح کرد.

در ادامه جلسه موضوعات مرتبط با حوزه امنیت درسیستمهای اطلاعاتی واقدامات ادارات دراین راستا مورد بحث وبررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم اتخاذ گردید.

گفتنی است شرکت آغاجاری بعنوان یکی از شرکت های پیشرو در استقرار سیستم ها و سامانه های امنیت اطلاعات در تأسیسات و ادارات، اقدامات قابل ملاحظه ای در این زمینه انجام داده که تشکیل کارگروه امنیت سایبری سیستمهای کنترل صنعتی (ICS) در سال ۱۳۹۱ یکی از این اقدامات مهم بوده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *