در حضور وزیر آموزش و پرورش:

استاندار خوزستان: جوانان استان باید با کسب علم و تحصیل بیشتر به حد نصابهای استخدامی برسند

استاندار خوزستان در خطاب به جوانان خوزستانی که از بیکاری گله می‌کنند توصیه کرد: جوانان خوزستانی اگر شغل می‌خواهند باید متناسب با کشور خود را با کسب هر چه بیشتر علم و تحصیل، به حدنصاب‌های لازم برای استخدام برسانند.

خورنا-احمدرضارستمی: در نشست مشترک شورای آموزش و پرورش و شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی مناطق مرزی استان غلامرضا شریعتی گفت: همانطور که استحضار دارید توسعه نیروی انسانی یکی از زیرساخت‌های اصلی رشد و شکوفایی بوده و این یک امری بدیعی است که بر هیچکسی پوشیده نیست.

وی خاطر نشان کرد: وجود پول و سرمایه بدون وجود نیروی انسانی مناسب و ماهر در امر مدیریت مجموعه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور نه تنها کارساز نمی‌باشد بلکه باعث اتلاف سرمایه‌ها و پایین بردن بهره‌وری می‌شود.

شریعتی اظهار کرد: در بدو ورودم به این مسئولیت اعلام کردیم که اصلاح و ارتقاء آموزش و پرورش و بالابردن سطح کیفی آن از جمله اولویت‌های کاری است که من به آن اهتمام دارم و لذا در این مدت هم تمام سعی و تلاش خود را در جهت رفع مشکلات و هموار کردن مسیر رشد و ترقی آن به کار بستیم.

استاندار خوزستان رفع مشکلات آموزش و پرورش را در این شرایط تنها در سایه اراده و عزمی ملی امکان پذیر دانست و یادآور شد: خروج هفت ‌هزار نیرو از سیستم آموزش و پرورش طی سه سال گذشته به همراه کسر نیرویی هم که از گذشته وجود داشته اکنون باعث بوجود آمدن یک کمبود جدی نیرو در این دستگاه مهم آموزشی شده که حتی تزریق نیروی ابتدای سال هم علی‌رغم تاثیرات ابتدایی که داشته ولی به واقع این مشکل همچنان به قوت خود در بلند مدت باقی مانده است بطور مثال با وجود گرفتن نیروهای حق‌التدریس هنوز ۳۵۰۰ کلاس درس بدون معلم در استان داریم که با اضافه کاری نیروهای حق‌التدریسی اداره می‌شوند.

وی برقراری عدالت کامل را به آیتم‌های متفاوتی مربوط دانست و افزود: همانطور که استحضار دارید خوزستان از لحاظ زیر ساخت‌های آموزشی دارای مشکلات عدیده‌ای است که این مشکلات در مقام قیاس به مراتب خیلی بیشتر از دیگر مناطق و استانهای کشور است.

شریعتی بیان کرد: وقوع جنگ باعث از بین رفتن مقادیر زیادی از منابع کشور شد منابع و ثروت‌هایی که بخش عمده‌ای از آنها چه به لحاظ فیزیکی و چه به لحاظ نرم‌افزاری به استان خوزستان تعلق داشت.

استاندار خوزستان امر تفویض اختیار به شواری آموزش و پرورش در بحث استخدام‌ها را تصمیمی منطقی دانست و یادآوری کرد: همانطور که اعتبارات آموزش و پرورش برای سال ۹۷ از ملی به استانی تبدیل شده است تفویض اختیار به شورای آموزش و پرورش در بحث استخدامها هم می‌تواند باعث شود که استان متناسب با شرایط و وضعیت خود تصمیم‌گیری مناسب داشته باشد.

وی در خطاب به جوانان خوزستانی که از بیکاری گله می‌کنند توصیه کرد: جوانان خوزستانی اگر شغل می‌خواهند باید متناسب با کشور خود را با کسب هر چه بیشتر علم و تحصیل، به حدنصاب‌های لازم برای استخدام برسانند.

شریعتی در ادامه با بیان اینکه در برخی شهرها اهتمام لازم به منظور انطباق با شرایط استخدامی آموزش و پرورش مشاهده نمی‌شود اظهار کرد: به هیچ عنوان صحیح نیست که بدون کار و تلاش و کسب شرایط لازم و حدنصاب‌ها، ما انتظار استخدام شدن را داشته باشیم. زیرا در صورت وقوع چنین مسئله‌ای این خیانت بزرگی به فرزندان و نسل‌های آینده کشور است.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به لزوم کسب حد نصاب‌ها در امر استخدامی‌ها خاطر نشان کرد: زیبنده خوزستان نیست که بگوییم چهار هزار مجوز استخدام داریم اما تنها ۱۹۰۰ نفر جذب شده چون بقیه به حد نصاب‌های لازم علمی برای استخدام نرسیده‌اند. لذا در این خصوص لازم است که حتما در این زمینه در شورای آموزش و پرورش فکری اساسی شود.

وی اضافه کرد: البته اگر قرار شد که برای کوتاه مدت درصدی از حد ‌نصاب‌ها هم پایین آورده شود باید تنها برای یک یا دو سال باشد تا در طول این مدت برنامه‌ریزیهای لازم برای ارتقای علمی کسانی که متقاضی استخدام در شغل معلمی هستند فراهم شود و الا به هیچ عنوان به صورت دائم این پایین آوردن حدنصاب‌ها پذیرفتنی نیست زیرا در آن صورت به دلیل پایین بودن سطح علمی این نیروها چندان تفاوتی با نبود معلم نمی‌باشد و ما فقط تنها توانسته‌ایم یک شغل ایجاد کنیم.

شریعتی با بیان اینکه آموزش و پرورش محل کاریابی نیست خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش محل آموزش دادن تحصیل و تربیت فرزندان ما است و لذا کسانی که می‌خواهند به شغل معلمی وارد می‌شوند باید تمامی شاخص‌های علمی و عملی لازم را در این رابطه دارا باشند.

استاندار خوزستان در پایان به ثبت‌نام بیش از صدهزار نفر نوآموز پیش دبستانی طی سالجاری در استان اشاره کرد و افزود: در این برنامه که با همکاری آموزش و پرورش در استان خوزستان به صورت جدی پیاده شد ما توانستیم خوشبختانه از رتبه هیجدهم کشوری که در سال گذشته دارا بودیم به مقام اول کشوری در سالجاری دست پیدا کنیم.