تبدیل بهره وری به باور عمومی در سازمان بنادر و دریانوردی استان خوزستان+تصاویر

خورنا|باقر گل فر:معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی به همراه مدیران کل این حوزه طی سفرخود به بندرامام خمینی(ره) ضمن بازدید از این مجتمع بزرگ بندری و برگزاری نشست های مشترک، مسائل مختلف آن در زمینه ی ارتقاء مدیریت منابع انسانی و صیانت از تأسیسات و اماکن بندری را بحث و بررسی کردند.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ضمن اعلام این خبر افزود: دکترآرامی، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی و هیأت همراه، بیستم آذرماه سال جاری طی سفر خود به بندرامام خمینی(ره) ضمن بازدید از بخش های  مختلف این مجتمع بزرگ بندری و برگزاری نشست های متعدد مشترک با حضور  مدیران بخش های مختلف این اداره کل، به بررسی موضوعات مرتبط با حوزه منابع انسانی، خدمات رسانی به مشتریان، حفظ و صیانت از تأسیسات و اماکن و  بهره وری روند امور جاری پرداختند.

دریس با اشاره به برگزاری جلسه شورای اداری این اداره کل با حضور مدیران ارشد سازمانی، بیان داشت: طی این نشست عضو هیأت عامل و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به شرایط و ویژگی های ساختار اقتصادی کشور و تبیین وظایف حاکمیتی این سازمان، ورود به برخی از حوزه های اجرایی را ناشی از اقتضائات و ضرورت هایی دانست که ورود به آنها می تواند باعث کاستن شدن از مشکلات کشور شود. دکتر آرامی همچنین با اشاره به قیمت گـــران هزینه ی تمام شده خدمات و بالا بودن هزینه های اداره ی کشور،  ضرورت توجه به بهره وری را بسیار  جدی دانست. وی لزوم تبدیل بهره وری به یک باور عمومی را مطرح کرده و بر ایفای نقش همه ی مدیران و کارکنان در تحقق اهداف اسناد راهبردی کشور برای کوچک سازی دولت و  ارتقای بهره وری تأکید کرد.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به برگزاری نشست شورای اداری این اداره کل با حضور دکتر آرامی و مدیران کل معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی افزود: طی این نشست مشترک دکتر آرامی  ضمن اظهار خرسندی از حضور مجدد در جمع مدیران تلاشگر این بندر، لزوم حضور مستمر و متداوم در جمع مدیران بنادر را از اولویت های کاری خود برشمرد. وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به لحاظ اجرایی، ساختار بسیار متفاوتی با دیگر سازمان ها دارد، به نقش و جایگاه  ویژه ی بنادر  و سهم آنان در تأمین درآمدها  و صرف هزینه ها اشاره نمود و بر حضور مستمر و مکرر مدیران ستادی در بنادر و بهره گیری از دیدگاه ها و پیشنهادهای مدیریتی آنها با هدف تقویت و بهبود روند امور جاری تأکید نمود.

 دریس همچنین با اشاره به ادامه برنامه بازدید دکتر آرامی و هیأت همراه از بنادر خرمشهر و آبادان که به منظور بررسی مسائل مرتبط در این بنادر انجام خواهد شد، بیان داشت: ایشان همچنین طی سخنانش از ساماندهی و توسعه منابع انسانی بر اساس مقررات جاری سازمان برنامه و بودجه کشور  طی مراحل آتی خبر داد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با اشاره به تأکیدات مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، شفاف سازی، اعمال دقیق تر کنترل های مالی در تمامی مراحل عقد و اجرای قراردادها را از جمله دغدغه های سازمانی برشمرده که حفظ بیشتر حقوق ذینفعان و منافع سازمان بنادر و دریانوردی را در پی خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان افزود: در جریان برگزاری نشست شورای اداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، مدیران کل معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی  ضمن ارائه گزارش مختصری از اقدامات اخیر خود، در پاسخ به مسائل مطرح شده از سوی مدیران بندرامام خمینی(ره)، در خصوص نحوه ی ابلاغ بودجه ها، اعتبارات تعمیر و نگهداری و عمرانی و بهره وری  و ایجاد انگیزش بیشتر در نیروهای انسانی، پاسخ های لازم را ارائه کردند.