بندرامام خمینی(ره) میزبان افسران کنترل و بازرسی بنادر کشور+تصاویر

خورنا|باقرگل فر:کنوانسیون بین المللی خط شاهین با هدف ارتقاء توان علمی و دانش روز مراکز کنترل و بازرسی کشتی های بنادر کشور به میزبانی بندر امام خمینی(ره) طی آذرماه سال جاری تشریح شد.

 معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر افزود: در این دوره آموزشی که با حضور افسران کنترل و بازرسی بنادر کشور طی سه روز در بندرامام خمینی(ره) برگزار گردید، نحوه ی بازرسی از الزامات کنوانسیون بین المللی خط شاهین در قالب انجام کار تیمی و نیز آموزش عملی در کشتی به وسیله  آقایان رحیم چلداوی و پوریا کولیوند به فراگیران آموزش داده شد.

گرایلو در ادامه افزود: اهمیت و نقش مراکز کنترل و بازرسی شناورها و نیز عملکرد افسران مربوطه به عنوان پیشانی بنادر در حصول اطمینان از اجرای درست کنوانسیون های دریایی، ضرورت برگزاری این دوره های آموزشی تخصصی را دو چندان کرده است.

معاون دریایی و بندری در تشریح اهمیت عمل به الزامات کنوانسیون های بین المللی بیان داشت: تدوین قوانین و مقررات دریایی در قالب کنوانسیون های دریایی در پاسخ به نیاز صنعت دریانوردی برای افزایش ایمنی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست شکل گرفه است و از این رو، توانایی و تسلط کامل نیروهای مراکز بازرسی و کنترل بنادر در نظارت بر اجرا و رعایت الزامات آن حائز اهمیت فراوانی است.

گرایلو در ادامه تصریح کرد: برگزاری موفقیت آمیز این دوره های  آموزشی در بنادر کشــــور  می تواند باعث هم افزایی و توسعه همکاری های مشترک در  بین بنادر گردد.

یادآور می شود به منظور افزایش انگیزش فراگیران در این دوره آموزشی،  به نفرات برتر که در کارهای تیمی و نیز مباحث علمی شرکت فعال داشتند جوایزی نیز اهدا گردید.