توزیع ۲ هزار و ۲۳۷ تن کود شیمیایی در بین کشاورزان رامهرمزی

خورنا-فرشیدفرجی مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز از توزیع ۲ هزار و ۲۳۷ تن کود شیمیایی در بین کشاورزان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارخورنا سید محمدرضا حسنی  اظهار کرد: سهمیه مصوب شهرستان برای کشت‌های پاییزه امسال در شهرستان رامهرمز ۱۲ هزار تن انواع کود شیمیایی برای امور زارعی، باغی و سبزی و صیفی هست.

وی ادامه داد: کودهای شیمایی تأمین‌شده از نوع اوره، پتاس و فسفات است و به کشاورزان توصیه می‌کنیم از خرید هرگونه کود تقلبی و بی‌کیفیت خودداری کرده و کود موردنظر خود را از مراکز اعلام‌شده نظیر اتحادیه‌های تعاون روستایی تهیه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز تصریح کرد: هرساله ۳۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان رامهرمز زیر کشت انواع محصولات پاییزه مثل گندم، جو، کلزا، سیر، پیاز، سیب‌زمینی و سبزی و صیفی می‌رود.

وی افزود: در راستای حمایت و ترغیب کشاورزان یک هزار و ۸۳۲ تن بذر گواهی‌شده گندم و کلزا و ۲ هزار و ۲۷۸ تن انواع کود شیمیایی در آغاز کشت‌های پاییزه به شهرستان رامهرمز حمل و توزیع‌شده است.

حسنی همچنین گفت: ۱۵ کلاس آموزشی کاشت و تغذیه گندم و کلزا برای انتقال آخرین یافته‌ها به کشاورزان در حوزه مراکز مختلف کشاورزی این شهرستان برگزار نیز برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری در سطح ۳۶ هزار هکتار انواع غلات گندم، جو و کلزا کشت شود.

rampress

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *