موفقیت بندر امام خمینی(ره)در بومی سازی تعمیرات تجهیزات کنترل ترافیک دریایی

خورنا|باقرگل فر:فرآیند بومی سازی تعمیرات ماژول های الکترونیکی حساس و هوشمند رادارهای قدرتمند سیستم کنترل ترافیک دریایی(VTS) با استفاده از توان داخلی در بندرامام خمینی(ره) به اتمام رسید.

 معاون فنی و نگهداری  اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ضمن اعلام این خبر افزود: رادارهای سیستم کنترل ترافیک دریایی بندرامام خمینی(ره) از تجهیزات استراتژیک و حائز اهمیت بوده که نقش اساسی و ارزنده ای در مدیریت تردد ایمن کشتی ایفا می نماید.

نظری در ادامه افزود: اداره نت تجهیزات مخابرات و الکترونیک این اداره کل با هدف حفظ و آماده بکاری مستمر تجهیزات خاص، پیچیده و گرانبهای سیستم کنترل ترافیک دریایی، استفاده از پتانسیل های  مناسب و ارزنده ی داخلی  را نیز مد نظر قرار داده است.

وی خاطر نشان ساخت: با تلاش های صورت گرفته در سال های اخیر، این موضوع به نحو مطلوب و قابل قبولی به مرحله اجرا رسیده و در ابعاد فنی ، مالی و زمانی صرفه جویی قابل توجهی ایجاد گردید.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  در تشریح دیگر دستاورهای حاصل از اجرای بومی سازی تعمیرات مذکور، به ارتقاء آماده بکاری تجهیزات مربوطه، افزایش سطح ایمنی، استفاده بهینه از سامانه های راداری و دیگر سامانه های مرتبط در سیستم کنترل ترافیک دریایی اشاره نمود.

 یادآور می شود این اداره کل موفق شده است  با هدف افزایش توان و تقویت پتانسیل های داخلی، تعداد قابل توجه ای از پروژه های تعمیر و نگهداری و بروز رسانی تجهیزات استراتژیک این مجتمع بزرگ بندری را با موفقیت به انجام برساند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *