رشد فزاینده حمل و نقل ریلی در بندرامام خمینی(ره)

خورنا|باقرگل فر:با جابجایی بیش از ۲ میلیون تن کالا از طریق حمل و نقل ریلی در بندرامام خمینی(ره) طی هشت ماهه سال جاری، روند رو به رشد این نوع حمل و نقل ادامه دارد.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی و رویکرد استراتژیک سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص افزایش سهم این نوع حمل و نقل در بنادر، از رشد ۳۲ درصدی میزان حمل با واگن طی این مدت مذکور خبر داد.

دریس در ادامه افزود: در اثر هم افزایی راه آهن جمهوری اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی، این اداره کل ضمن تقویت و گسترش زیرساخت های مورد نیاز در سطح مجتمع بندری از جمله نوسازی خطوط ریلی و ایجاد ایستگاه های مجهز توزین ریلی، باعث استقبال صاحبان کالا و بازرگانان برای بهره گیری از این ظرفیت شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: میزان ۲ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۱۲۰ تن انواع کالا در این بازه ی زمانی در بیش از ۳۲ هزار دستگاه واگن بارگیری و از طریق راه آهن سراسری به اقصی نقاط کشور گسیل شده اند.

یادآور می شود منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) از دیرباز متصل به راه آهن سراسری کشور بوده و با برخورداری از ۱۲۰ کیلومتر راه آهن داخلی، امکان تخلیه و بارگیری انواع کالا در همه نقاط خود را دارا می باشد.