جلسه شورای اداری شهرستان هویزه با حضور معاون وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی

خورنا|

باحضور معاون تعاون وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی شورای اداری شهرستان هویزه برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خورنا، مهندس سیدحمید کلانتری معاون تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی امشب در جلسه شورای اداری شهرستان هویزه بااشاره به نقش و جایگاه انقلابی هویزه، از مقاومت و دلاوری ها و ایثارگری های مردم درهشت سال دفاع مقدس تجلیل کرد.
معاون وزیرکاربه نقش فرهنگ تعاون برای رسیدن به وضع مطلوب اشاره کرد وگفت:«اگر اعضای این جلسه با محوریت فرماندار،شورا ،شهردار،امام جمعه وهمکاری نماینده،با همین امکانات مطمئنا بعداز چند سال هویزه شهرستان نمونه شود،به شرطی که در اینجا فرهنگ تعاون،همکاری و کمک کردن حاکم شود».
مهندس کلانتری مهمترین دستاوردهای توسعه برای شهرستان رااینگونه پیشنهاد نمود؛ تشکیل اتاق فکر توسعه که با مدیریت فرماندار وحضور افراد نخبه از بخش خصوصی و دولتی تشکیل شود.
وی استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای موجود در سطح شهرها و روستاها با برنامه ریزی خوب و مدون در جهت توسعه شهرستان رامورد تاکید قرارداد.
معاون تعاون وزیر تعاون ؛«تعاونی الگوی خوبی است» بر جلب مشارکت مردمی دراقتصاد با مدیریت منابع مالی یا سرمایه خرد در قالب تشکل های تعاونی تاکید کرد.

در ابتدای جلسه شورای اداری ثبوتی فرماندارهویزه ضمن خیرمقدم گویی به معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و هیات همراه به موقعیت جغرافیایی،تاریخی و دینی شهرستان هویزه اشاره کرد.
فرماندارهویزه در این جلسه بااشاره به پتانسیل و ظرفیت های نفت در شهرستان هویزه، بر تعدیل و اصلاح قانون مناقصات نفت به نفع اقتصاد بخش تعاون بومی،تامین نقدینگی و تسهیلات بانکی جهت تاسیس شرکت های تعاونی و سهامی خاص در حوزه خدمات و اخذ کارهای پیمانکاری خرد و کلان از شرکت های نفتی به منظور کارآفرینی و اشتغال افراد جویای کار شهرستان،الزام سازمان تامین اجتماعی جهت سرمایه گزاری در حوزه صنایع جانبی نفت به لحاظ درآمد کلانی که در حال و آینده ازمیادین نفتی دارد ،جذب سرمایه گزاران داخلی و خارجی جهت سرمایه گزاری در شهرک صنعتی تاکید کرد.
ثبوتی؛ تقویت صنعت گردشگری و صنایع دستی با برخورداری شهرستان از تالاب بزرگ هورالعظیم و جاذبه های گردشگری آن بعنوان ظرفیت خوب جهت توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار شهرستان و استان را خواستار شد.
وی راهکارهای توسعه گردشگری شهرستان را راه اندازی تعاونی های گردشگری بومی استانی،احداث کارگاه های صنایع دستی از جمله نی بافی،حصیر بافی،پرو رش ماهی دانست.
رئیس شورای اداری شهرستان همچنین به وجود یادمان های هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:جذب سالیانه بیش از دو میلیون نفر بعنوان زائر و گردشگر در قالب کاروان های راهیان نور درصورتی که مایحتاج خودرا از این منطقه تامین نمایند کمک بزرگی به منطقه خواهد داشت.
ثبوتی احداث مجتمع گاو میش داری صنعتی هزار راسی،مجتمع گاو داری هزار راسی،احداث کارخانه تهیه خوراک دام،احداث کارخانه ادوات و دنباله بندی کشاورزی و تولید نان صنعتی در بخش کشاورزی را ضروری دانست.
ثبوتی همچنین ارتقاء باجه اقماری شعبه تامین اجتماعی به شبعه اصلی ،استقرار و راندازی صندوق قرض الحسنه کارآفرینی امید،راه اندازی شعبه یا باجه بانک توسعه تعاون،استقلال اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی ،استقرار بانک رفاه کارگران،تقویت بنیه مالی اداره یهزیستی و تجهیز مرکزآموزشی فنی و حرفه ای شهرستان متاسب با بازار منطقه را خواستار شد.
در این جلسه حجت الاسلام حمزه نژاد امام جمعه هویزه بر توانمندسازی جوانا ن نسبت به نیاز های منطقه و تقویت زیرساخت های فرهنگی و اقتصادی تاکیدکرد.
در ادامه این جلسه سعیدحامدی سرپرست نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن ارائه گزارش مفصلی از تعاونی های شهرستان گفت: یکصدو دوازده شرکت تعاونی ثبت شده که ازاین تعاونی ها چهل شرکت فعال و هفت شرکت به هدف رسیده و چهار شرکت دردست اجراهستندکه دراین شرکت ها زمینه اشتغال پانصد نفر بصورت مستقیم و دویست نفر بصورت غیرمستقیم صورت گرفته است.
حامدی ؛اعطای تسهیلات کم بهره و بلند مدت به تناسب درآمدها تعاونی ها،فعال سازی شهرک صنعتی،کاهش تشریفات بانکی وواگذاری و همکاری ادارات و شرکت های خصوصی و دولتی را راهکار حل مشکلات تعاونی شهرستان دانست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *