گرانی دارو و علوفه و فروش دام‌ها توسط دامداران

خورنا -فرشیدفرجی رئیس نظام صنفی کشاورزی رامهرمز از گرانی دارو و علوفه و فروش دام‌ها توسط دامداران خبرداد.

سیاوش فریدونی در گفت‌وگو با خبرنگارخورنا اظهار داشت: دامداران این شهرستان با مشکلات عدیده‌ای از قبیل گرانی دارو و علوفه روبرو شده‌اند که خیلی از آن‌ها مجبور به فروش دام‌های خود شده‌اند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از ورود بیماری‌های دامی از شهرستان‌های هم‌جوار به این شهرستان فکری اساسی به حال میدان فروش دام‌ها بکنند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی رامهرمز تصریح کرد: از مسؤولان تقاضا می‌کنیم وام کم‌بهره و طولانی‌مدت در اختیار دامداران قرا دهند، دام‌ها به‌صورت رایگان بیمه شوند و علوفه به‌صورت یارانه‌ای به دامدار تحویل داده شود.

وی افزود: تزریق به‌موقع واکسن‌ها مخصوصاً واکسن تب برفکی، پرداخت یارانه به بخش تولیدی مخصوصاً بخش دام از ضروریات است و از زمانی که یارانه بخش تولید قطع‌شده است بسیاری از دامداری‌ها تعطیل شدند.

فریدونی همچنین گفت: خرید تضمینی محصولات دام‌پروری مخصوصاً گوشت قرمز، راه‌اندازی کارخانه شیر پاستوریزه برای خرید شیر دامداران از ضروریات توسعه دامداری در منطقه است.

وی در پایان گفت: یکی از مشکلات بزرگ کشاورزان دریافت تسهیلات از بانک کشاورزی است که بانک‌های کشاورزی برای ضمانت وام‌ها، کارمند دولتی می‌خواهند و واقعاً کشاورزان از کجا ضامن پیدا کنند لذا پیشنهاد می‌شود برای دریافت وام به کشاورزان به‌صورت زنجیره‌ای ضامن هم بشوند یا سند زمین یا سند خانه روستایی وثیقه قرار دهند.