سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر:

تئاترهای خیابانی ظرفیت بزرگی برای کاهش معضلات اجتماعی هستند

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر گفت: تئاترهای خیابانی ظرفیت بزرگی برای کاهش معضلات اجتماعی هستند؛ از این رو نباید از این فعالیت هنری غافل شد و ضرورت دارد برای فرهنگ سازی مناسب به حمایت از این فعالیت ها همت ورزید.

به گزارش خورنا به نقل ازروابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر، پریسا مصطفایی با بیان اینکه تئاتر خیابانی یکی از موثر ترین هنرها در کاهش آسیب های اجتماعی است، اظهار کرد: برای کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی هیچگاه نباید از فعالیت های هنری و به ویژه تئاتر خیابانی غافل شد چرا که ظرفیت بسیار با ارزشی در این زمینه به شمار می رود.

وی افزود: با توجه به پشت سر گذاشتن تئاترهای خیابانی مختلف در شهرستان بندر ماهشهر و استقبال قابل توجه مردم بر آن شدیم این روند را ادامه دهیم و اجرای تئاترهای خیابانی را با موضوعات مختلف اجتماعی تداوم ببخشیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر به اجرای امشب تئاتر خیابانی ” خودزنی” در شهرک طالقانی اشاره کرد و گفت: تئاتر خیابانی ” خودزنی” با موضوع کاهش رسم غلط تیراندازی امشب بعد از دو اجرا در نقاط مختلف شهرستان، در شهرک طالقانی با حضور امام جمعه این شهرک به زبان عربی اجرا شد که با استقبال بی نظیر مردم آن منطقه که از مناطق حاشیه ای شهرستان محسوب می شود؛ رو به رو شد.

مصطفایی ادامه داد: امروز رسم غلط تیراندازی در مراسمات به یک معضل اساسی در استان خوزستان تبدیل شده است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به سهم خود با تمرکز بر مناطق حاشیه ای که بیشتر با این معضل درگیر هستند و کمتر از فعالیت های فرهنگی و هنری برخوردار هستند، برای فرهنگ سازی در این زمینه اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به رضایت مندی مردم از اجرها و درخواست های مکرر آنها بر تداوم این گونه فعالیت های هنری، قطعا با کمک هنرمندان با استعداد و توانمند شهرستان به ادامه این روند با هدف کاهش معضلات اجتماعی و داشتن جامعه ای سالم تر اقدام خواهیم کرد.

مصطفایی در پایان خاطرنشان کرد: تداوم این مسیر برای حصول نتیجه و کاهش معضلات اجتماعی از جمله تیراندازی در مراسمات، طلاق و اعتیاد مستلزم حمایت همه جانبه مسوولان شهری از هنرمندان برای ایجاد انگیزه است که بتوان بسیار موثرتر از گذشته گام برداریم.

لازم به ذکر است؛ تئاتر خیابانی ” خودزنی” به کارگردانی حسین عارفی منش و با طرح و ایده محمد جوهری اجرا شد.
مهند علمدار، ارسلان خیراندیش و محمد قاسمی نیز در این نمایش در دو بخش عربی و فارسی نقش آفرینی کردند.

گفتنی است؛ این نمایش هر هفته در یکی از نقاط شهرستان و حومه آن اجرا می شود. در دو شب گذشته نیز در شهر چمران و میدان امام خمینی (ره) – مرکز شهر اجرا شد.