برگزاری گردهمایی بزرگ شاعران، هنرمندان و اصحاب رسانه در بندر هندیجان

همزمان با آغاز هفته وحدت و سالروز میلاد با سعادت پیامبر اکرم ص و امام جعفر صادق ع گردهمایی بزرگ شاعران،  هنرمندان،  پیشکسوتان فرهنگی و هنری و اصحاب رسانه در سالن همایش های خلیج فارس برگزار شد. 

به گزارش پایگاه خبری خورنا و به نقل از اداره فرهنگ و ارشاد حجت الاسلام احمد ساری اصل امام جمعه هندیجان در این همایش گفت: همه کسانی که با قرآن و معانی ژرف آن مانوس هستند می دانند منشا همه هنرها همچون موسیقی،نمایش، شعر و هنرهای تجسمی ، قرآن کریم است.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان ما نبایستی از فرهنگ و موسیقی وارداتی استقبال کنند افزود: اسلام با هنر متعهد و ارزشی موافق است و با فساد، بی بندو باری ، بداخلاقی و الگوپذیری از حرمت شکنی ها و بدحجابی مخالف است.

کورش مودت فرماندار هندیجان نیز در گردهمایی هنرمندان و فرهیختگان هندیجانی با گرامیداشت هفته وحدت گفت: هنر راهی است برای رسیدن به خدا و قرب الهی و این اجتماع مبارک، نشانی از همگرایی و وفاق بین انجمن های فرهنگی و هنری است.

وی افزود: هندیجان، در عین حالی که کاستی های فراوانی دارد؛دارای ظرفیت های بسیار بالایی نیز هست و نیاز است رونق دهی وسیعی در بخش های مختلف فرهنگی و هنری اش داده شود.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان تصریح کرد: بایستی حمایت های لازم و قانونی از هنرمندان ، در جهت گسترش فرهنگ و هنر صورت پذیرد.

نماینده عالی دولت در هندیجان با بیان لزوم برگزاری چهارمین کنگره ملی شعر خلیج فارس در هندیجان تصریح کرد : انتظار می رود هر چه سریع تر تمهیدات و مقدمات این کنگره برای برگزاری در اردیبهشت ماه فراهم گردیده و دبیرخانه ی آن نیز برای شروع به کار تشکیل گردد.

مسعود میرزاپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان هم ضمن ابراز تشکر از همه هنرمندان، رسانه ها ، پیشکسوتان و حامیان برنامه های فرهنگی و هنری در هندیجان گفت: خوشبختانه در چند روز گذشته، جلسات خوبی با پیشکسوتان، فعالان خبری، مدیران و مسئولین انجمن های فرهنگی و هنری برگزارشد و فضای لازم برای حضور همه ی هنرمندان مهیاست.

وی با اشاره به اینکه انجمن های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازوان قدرتمند امور فرهنگی و هنری در هر شهر هستند گفت: مطالبه گری از سوی هنرمندان، نخستین گام توسعه و رونق فرهنگی و هنری است و همه ما، اگر دغدغه استقلال فرهنگی و پیشرفت در این حوزه را داریم می بایست با دلسوزی،همفکری و ایده پردازی در گسترش این فضا کوشا باشیم.

وی گفت: یکی از مطالبات بحق شهروندان هندیجانی برگزاری کنگره ملی شعر خلیج فارس ، به صورت منظم و همه ساله است که خوشبختانه طی مذاکرات صورت گرفته با مدیران مربوطه در استان و با یاری همه هنرمندان ، علاقه مندان و مسئولین ، در اردیبهشت ماه ۹۷ شاهد برگزاری آن در هندیجان خواهیم بود.

هادی بحرکانی / خورنا