حقوقی که برای دزفول پایمال می شود؛ از مجلس تا بیمارستان!

خورنا|یاسین مهرپرور :
در این خانه اگر کس است، یک حرف بس است!

به گزارش #خورنا و به نقل از #پلاک :نمی شود دید و نگفت! نمی شود،شنید و بگوییم نشنیدیم!

درد را باید گفت تا علاج شود از نگفتن کار به جایی نمی رسد!
#دزفول در حال پیشرفت است، حرفی نیست. بیشترین سرمایه گذار را جذب کرده است، حرفی نیست. قطب گردشگری است، باز هم حرف نیست.

#دزفول بهتر از اینها لیاقتش است اما چه کنیم که اگر دردهایی را ببینیم و خود را پشت آماری قایم نماییم.

چند نکته است که امید داریم مسئولان مطالعه کنند و پی گیری و پاسخ دهند و در کنار گزارشات مختلف در خصوص این موارد هم گزارشی ارائه نمایند:

۱⃣مگر می شود جمعیتی ۵۰۰هزارنفری را در خود جای داد و بعد بگویند یک نماینده در مجلس دارید کفافتان را می کند!

درحالی که شهری دیگر با جمعیتی کمتر،دو الی سه نماینده در مجلس داشته باشد! اگر قانون است چرا باید نام دزفول خط بخورد؟!
افزایش نماینده در مجلس قدرت دفاع از حقوق شهر را بیشتر می نماید و این حق طبیعی دیارمان است.
مسئولان شهرستان بفرمایند برای گرفتن این حق چه کرده اند؟!

نماینده شهرمان که فعالیتش چشم گیر است توضیح دهند که چگونه است که باز هم #دزفول از افزایش نماینده در مجلس واماند؟! تلاش فرماندار #دزفول در این خصوص چه بوده است؟!

قبل از این مرقومه عزیزی از فعالان سیاسی و فرهنگی دزفول در یادداشتی نسبت به این موضوع اعتراض کرد و آنرا رسانه ای نمود و به صورت ویژه از مردم خواست تا خودشان مطالبه حق خود نمایند. مهندس قاسمی در یادداشت خود نوشته بود که ۴۰ نماینده که قراراست به نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزوده شود چرا حتی یک نماینده نباید به دزفول اختصاص یابد؟! #دزفول شاخص های مهم جهت این حق را داراست،پس چرا اینگونه نشد؟!

حال منتظر پاسخ مسئولان شهر هستیم که چه اقدامی کردند؟!

۲⃣ هرازگاهی اخباری از وضعیت درمان در بیمارستان گنجویان به گوش می رسد که نمی شود باز خود را به نشنیدن زد و دل را خوش به شکایت و پی گیریهای داخلی مسئولان بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی کرد! جان مردم و بنیان یک خانواده یک کالای بی ارزش نیست که در صورت نقص آن را از بقالی بازار تهیه کرد!

مدتی قبل خبری در شبکه های اجتماعی پخش شد که خانمی را بجای مردی تحت جراحی سر قرار دادند و بعد متوجه می شوند که عکس و یا سی اسکن آنها باهم جابه جا شده است!

آن موضوع در دستور رسیدگی کادر بیمارستان قرار گرفت و هنوز زمانی از آن خبر نگذشته بود که خبری دیگر پخش شد که این خانمی جوان به دلیل حادثه ای جزیی با پای خود راهی بیمارستان می شود و اکنون طبق گفته خانواده با مرگ مغزی و طبق جوابیه بیمارستان با ایست قلبی مواجه شده است و در lcu بستری شده است و خانواده ای دست به درگاه الهی بلند کرده اند و فرزندان خردسال و کودک این خانم با چشمانی اشک بار نگران سلامتی مادر هستند!

اشتباه و خطا در این کارها شاید طبیعی باشد اما تا چه اندازه؟! مگر می شود با این استدلال و یا اینکه این بیمارستان شلوغ است و مناطق زیادی را تحت پوشش دارد بی خیال اینگونه اخبار شد؟! نوع رفتارهای برخی کارکنان و وضعیت نظافت محیط بیمارستان نیز بماند!
از نمونه اخبار کم نیست که اگر بخواهیم بیان کنیم باید دهها پیام را منتشر کنیم!

آقایان مسئول! مردم چه باید بکنند؟! اگر در بیمارستان داد بزنند که با انواع قانون که بر در ودیوار بیمارستانها نصب کرده اند با آنها برخورد می شود! چه باید کرد؟! قرار نیست که فقط برای جذب پزشک با هر ساز آنها رقصید!

باز هم در این خصوص منتظر رسیدگی جدی مسئولان شهرستان هستیم!

کلام آخر! اینها مطالبه های مردمی بود که بنا به رسالت خبری خود به صورت یک جا تقدیم شد و انتظار رسیدگی آقایان مسئول را داریم!/ پلاک

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *