ﺭﺋﯿﺲ اتحادیه ﻫﺘﻠﺪﺍﺭﺍﻥ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ: اعمال محدودیت‌های‌ ترافیکی در اتوبوسهای گردشگری به صنعت تورسیم اهواز لطمه زده است

ﺭﺋﯿﺲ اتحادیه ﻫﺘﻠﺪﺍﺭﺍﻥ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ضمن بیان این مطلب که غالب توریست‌ها با اتوبوس از چغازنبیل و شوش به اهواز سفر می‌کنند خاطر نشان کرد: اعمال چنین محدودیت‌های ترافیکی در ورود اتوبوس‌های گردشگری به بخش مرکزی شهر به واقع موجبات انصراف بسیاری از آژانس‌های مسافرتی در فرستادن توریست‌ها به اهواز شده که در نهایت این مسئله به صنعت توریسم لطمه زده است

خورنا-احمدرضارستمی: ﻋﺒﺪﺍﻟﺤﻤﯿﺪ ﺣﺮﻣﺘﯽ ﺭﺋﯿﺲ اتحادیه ﻫﺘﻠﺪﺍﺭﺍﻥ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ در مورد مشکلات بحث گردشگری در استان گفت: همانطور که استحضار دارید افزون بر ۷۰ درصد از هتل‌های اهواز با قدمت بیش از ۴۰ سال در مرکز این شهر واقع شده‌اند.

وی ضمن اشاره به اینکه پیک سفرهای گردشگردی به خوزستان از برج هشتم آغاز می‌شود یادآوری کرد: در خصوص مشکلات سفر توریست‌های اروپایی به استان ما با کمبود جا در هتل‌های اهواز بویژه در مواقع برپایی همایش‌ها و گردهمایی‌ها مواجه‌ایم و علاوه بر آن نیز شاهدیم که از سوی شهرداری‌ و راهنمایی و رانندگی هم از ورود اتوبوس‌های آنها هم به مرکز شهر جلوگیری به عمل می‌آید.

حرمتی ادامه داد: این مسئله باعث می‌شود که توریست‌های مذکور مجبور شوند که اتوبوس‌های خود را در سمت مصلی پارک کرده و این بندگان خدا که اکثرا سن بالایی هم دارند با ساکهای سنگین خود در میان شلوغی و متلک پرانی احتمالی رهگذران خود را به مرکز شهر به منظور اقامت در هتل‌های آنجا برسانند.

ﺭﺋﯿﺲ اتحادیه ﻫﺘﻠﺪﺍﺭﺍﻥ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ضمن بیان این مطلب که غالب توریست‌ها با اتوبوس از چغازنبیل و شوش به اهواز سفر می‌کنند خاطر نشان کرد: اعمال چنین محدودیت‌های ترافیکی در ورود اتوبوس‌های توریستی به بخش مرکزی شهر به واقع موجبات انصراف بسیاری از آژانس‌های مسافرتی در فرستادن توریست‌ها به اهواز شده و در نهایت این مسئله به صنعت توریسم لطمه زده است.

وی عنوان کرد: در تمامی دنیا به دلیل اینکه به توریست‌ها به عنوان مهمان نگریسته می‌شود، اتوبوس‌های توریستی هم خاص بوده و نگاهی توأم با حرمت ویژه‌ به این اتوبوسها می‌شود ولی متاسفانه در اهواز اتوبوس‌های آنها مرتب با مشکلات ترددی روبرو هستند. لذا درخواست داریم که تدابیری اندیشیده شود که چنین اتوبوسهایی بتوانند به راحتی به هتل‌های محل اقامت توریست‌ها در مرکز شهر دسترسی پیدا کنند.

حرمتی بیان کرد: لازم است که به منظور رفاه حال گردشگران برای دسترسی به اماکن عمومی و خدماتی شهر مثل مساجد، هتل‌ها و دیگر مکانهایی از این قبیل، ما نیز تابلوهایی را در سطح شهر برای راهنمایی گردشگران نصب کنیم.

ﺭﺋﯿﺲ اتحادیه ﻫﺘﻠﺪﺍﺭﺍﻥ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ در ادامه به ساختمانی اشاره کرد که به منظور آموزش نیروهای شاغل در بخش صنعت اقامتی و پذیرایی استان تعبیه شده بود و اظهار کرد: در سال ۱۳۷۲ زمینی در کیانپارس با همکاری استانداری خوزستان به سازمان میراث فرهنگی واگذار شد و قرار شد که با همیاری بودجه‌ای هتل‌داران استان ساختمانی به منظور آموزش نیروهای شاغل در بخش صنعت اقامتی و پذیرایی استان ساخته شود تا در ادامه بتوانیم پس از ساخت این مکان ما با هزینه خودمان کار آموزش این نیروها را در این مکان ساماندهی کنیم.

وی افزود: ولی پس از جداشدن سازمان جهانگردی از ارشاد عملا ارشاد حاضر به واگذاری ساختمان مذکور به سازمان نشد لذا از مسئولین ذی‌ربط با توجه به مستندات موجود که این زمین توسط استانداری برای آموزش مرکز جهانگردی داده و بودجه آن نیز توسط هتلداران استان تامین شده، درخواست داریم که تمهیداتی برای بازپس‌گیری این ساختمان لحاظ شود.

حرمتی در پایان به نبود کاتالوگ، بروشور و کتابچه‌های راهنمای جهانگردی در استان انتقاد کرد و از مسئولین استان تقاضا کرد که بودجه لازم برای تهیه این امکانات که می‌توانند بهترین وسیله برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان باشند اختصاص داده شود.