فراخوان جشنواره تئاتر خیابانی قرآنی و تعزیه فاطمی منتشر شد

اداره‎ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی خوزستان جشنواره تئاتر خیابانی قرآنی و تعزیه فاطمی استان را برگزار می‎کند.

خورنا- به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با هدف ترویج هنر دینی و قرآنی و استفاده از ظرفیت تئاتر خیابانی و تعزیه در گسترش و تبین مفاهیم دینی و آموزه‎های قرآنی و جهت ایجاد بستری مناسب برای ارائه توانمندی‌ها و کشف استعدادهای ارزشمند تئاتر دینی جشنواره تئاتر خیابانی قرآنی و تعزیه فاطمی در خوزستان برگزار می‌شود.
این جشنواره در دو بخش تئاتر خیابانی و تعزیه (فارسی و عربی ویژه ایام فاطمیه) و با موضوعات قصص قرآن، سرگذشت پیامبران وامامان معصوم، امربه معروف و نهی از منکر، ترویج اقامه نماز، احکام اولیه و ثانویه، شهدای منا، شهدای حله، شهدای مدافع حرم، تقریب مذاهب و انتظار امام عصر (عج) برگزار خواهد شد.
دبیرخانه جشنواره از کلیه هنرمندان دعوت کرده‌ است بر اساس مفاد و مقررات آمده در فراخوان، آثارنمایشی خود را ارسال کنند.
بخشی از شرایط شرکت در این جشنواره به این شرح است:
هر هنرمند می‎تواند هم‎زمان در هر دو بخش فراخوان شرکت کند.
حداقل زمان نمایش‎های خیابانی، ۲۰ دقیقه و نمایش‎های تعزیه، ٣٠ دقیقه باشد.
ارسال سه نسخه لوح فشرده با کیفیت مناسب به همراه خلاصه نمایش و لیست اعضای گروه به دبیرخانه جشنواره.
هنرمندان استان تا ١۵ آذر ۱۳۹۶ مهلت دارند آثار خود را به نشانی اهواز، خیابان فلسطین، اداره‎ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، طبقه دوم، معاونت قرآن وعترت ارسال کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر می‎توانند با تلفن دبیرخانه ٠۶١٣٣٣۳۴۰۷۹ تماس گیرند.
گفتنی است اعلام نتایج بازبینی آثار ١۵ دی‎ماه ۱۳۹۶ و زمان برگزاری جشنواره براساس برنامه‎ریزی انجام‎شده، نیمه اول بهمن  ۱۳۹۶ در یکی شهرستان‎های متقاضی برگزار می‎شود.