با پیگیری های اداره حفاظت محیط زیست باغملک آلودگی های ناشی از آتش زدن بقایای کشاورزی در شهرستان کاهش یافت/ با ۵۰ نفر از متخلفان برخورد قانونی شد

با پیگیری های اداره حفاظت محیط زیست باغملک آلودگی های ناشی از آتش زدن بقایای کشاورزی در شهرستان کاهش یافت و کنترل گردید/ با ۵۰ نفر از متخلفان برخورد قانونی شد.

به گزارش خورنا؛ هر ساله و پس از برداشت محصولات برنج از مزارع کشاورزی شهرستان و پیش از شروع بارش های پاییزی و فصل کشت گندم در مزارع کشاورزان اقدام به آتش زدن بقایای کشاورزی مزارع خود می نمودند که این امر موجب آلودگی شدید هوا و ایجاد مشکلات متعدد بهداشتی برای اهالی منطقه می نمود که نارضایتی و گله مندی شدید اهالی را در پی داشت.

امسال با استقرار اداره حفاظت محیط زیست در شهرستان، این اداره جهت آموزش های لازم به کشاورزان شهرستان در زمینه مشکلات و معضلات آتش زدن بقایای کشاورزی و جرم بودن این مسئله اقدام به برگزاری کلاس های متعدد آموزشی در سطح شهرستان نمود. علی رغم آموزش های لازم و ارائه راه کارهای جایگزین برخی از کشاورزان منطقه اقدام به آتش زدن بقایای کشاورزی خود نمودند که در پی بروز این مسئله اداره حفاظت محیط زیست اقدام به گشت و کنترل های مداوم و شبانه روزی در منطقه نمود و طی حدود ۴۰ روز گشت و کنترل و با همکاری و مساعدت های بی دریغ دادستان شهرستان باغملک و نیروی انتظامی در حدود ۵۰ نفر از متخلفین طبق قانون مدیریت پسماند و آیین نامه اجرایی، ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۲۰ قانون هوای پاک دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردیدند.

با اقدامات موثر اداره حفاظت محیط زیست باغملک تا حدود زیادی از حجم آلودگی ناشی از آتش زدن بقایای کشاورزی کاسته شده و با توجه به اینکه این اداره اولین سال حضور خود در شهرستان را سپری می کند این اقدام گامی موثر و روبه جلو قلمداد می گردد. همچنین این مشکل نیازمند همکاری و عزم جدی تر اداراتی چون جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان می باشد که به فکر اقدامات پیشگیرانه و نیز راه های جایگزین مناسب بوده تا بتوان به شکل بهتر و جامع تری با این معضل در سال های آینده مقابله کرد.