نماینده مردم اندیمشک در مجلس:

مقام معظم رهبری حماسه چهارم آذر ماه را به جهان معرفی کردند

فریدون حسنوند ظهر امروز در مراسم پاسداشت حماسه مردم اندیمشک در چهارم آذر ماه و در مجموعه ورزشی شهدای معلم این شهرستان، اظهار داشت: اندیمشک در چهارم آذر به خود بالید و ایستاد تا اقتدار ولایت و ارزش‌های انقلاب باقی بماند، ایران باید بداند در چهارمآذر ماه این مردم چه رشادت‌هایی انجام و قدر این مراسم‌ها بیش از گذشته دانسته شود.

وی افزود: در چهارم آذر ماه دشمن اهداف مختلفی را دنبال می‌کرد و به همین جهت، بخش‌های مختلف شهری را در این روز تاریخی و با حضور ۵۴ هواپیما به مدت یک ساعت و چهل دقیقه بمباران کرد تا پیکرهای پاک و مطهر شهدای این حماسه بزرگ و مردمی درخیابان‌های شهر، قیامت را به تصویر کشند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در چهارم آذر ماه۱۳۶۵، دشمن از آسمان بر روی مردم آتش فرود می‌آورد و مردم این شهر را از زمین به آسمان رهسپار می‌کرد تا نام این شهر و مردمش را در تاریخ و جبهه مقاومت جاودان گردد.

وی گفت: سخنان مقام معظم رهبری و امام راحل در ارتباط با این حماسه بزرگ و مردمی، بیش از گذشته نقش اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس را به جهانیان معرفی و به پشتوانه همین سخنان، مردم اندیمشک شهر مقاومت و ایثار لقب گرفتند.

حسنوند با بیان این که امروز و به با هدف گرامی داشت حماسه مردم اندیمشک در چهارم آذر طرح‌های عمرانی مختلفی و مزین به نام شهدای این حماسه مردمی طراحی و به اجرا می‌رسد، ادامه داد: احداث میدان چهارم آذر با همکاری اداره کل راه آهن زاگرس، یکی از این خدمات است.

وی افزود: هم چنین با موافقت شورای انقلاب فرهنگی، مراحل ثبت این روز بزرگ مردمی در تقویم و به نام روز مقاومت اندیمشک تسریع و این حماسه به زودی و باپیگیری‌های صورت گرفته در تقویم ثبت و ماندگار می‌شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما باید بیش از گذشته به علت‌های این حماسه مردمی و حمله وحشیانه دشمن به اندیمشک درچهارم آذر ماه ۱۳۶۵ توجه داشته باشیم، گفت: حتی پس از این حماسه و اهدا بیش از ۷۰۰ مجروح و ۳۰۰ شهید، هنوز این مردم اندیمشک بودند که فریاد جنگ جنگ تا پیروزی را سر دادند و در هر عرصه و حوزه‌ای، پشتیبان ولایت و ارزش‌هایاعتقادی ما بوده و هستند.

وی بیان کرد: وجود ریل و مسیرهای ارتباطی این شهر پر افتخار و نقش اندیمشک در پشتیبانی از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و تأمین نیازهای رزمندگان اسلام، وجود مراکز نظامی و مخابراتی در این شهر یک هزار شهید، از جمله علت‌هایی است که اندیمشک را به عنوان یک هدف مهم نظامی برای صدام معرفی و این شهر ولایت مدار مورد حمله وحشیانه رژیم بعث قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *