فرمانده انتظامی دزفول از سابقه دار بودن ۲  سارق، ماجرای سرقت مسلحانه از یک منزل در دزفول پرده برداشت

خورنا|یاسین مهرپرور:

اعتراف سارق زخمی شده به ۲۰ سرقت،  اموال به مالباختگان عودت داده شد/لزوم اهتمام شهروندان #دزفولی نسبت به نصب دوربین های امنیتی در منازل و خیابانها

سرهنگ علی الهامی در گفت و گوبا خورنا، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه منزل در تاریخ۹۶/۰۸/۲۷ در حوزه کلانتری۱۳ دزفول که با هوشیاری همسایه و اطلاع به موقع وی به مرکز ۱۱۰ و حضور به موقع عوامل گشت کلانتری در صحنه و درگیری مسلحانه با سارقین منجر شد یکی از سارقین سابقه دار به هویت ا-م به هلاکت رسید.

وی افزود: دراین درگیری که همسایگان آن محل نیز باپلیس همکاری کردند،همچنین سارق دیگر که دارای سوابق متعدد سرقت منزل در استانهای مختلف کشور می باشد به هویت خ-ق پس از اصابت گلوله به ناحیه پا زخمی و دستگیر شد.

سرهنگ الهامی بابیان اینکه خودرو۲۰۶مورد استفاده سارقین دارای سابقه سرقت مسلحانه از استان البرز بوده، تصریح کرد: در تحقیقات فنی به عمل آمده از این متهم در پلیس آگاهی دزفول ، وی به تعداد ۵فقره سرقت مسلحانه منزل و خودرو تعداد۱فقره سرقت بعنف منزل و تعداد۱۴فقره سرقت عادی منزل اعتراف کرد که خوشبختانه پس از پیگیری ، اموال شناسایی و به مالباختگان تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی دزفول در ادامه گفت: نیروی انتظامی شهرستان دزفول با بکارگیری تمام توان و تجهیزات شبانه روز درراستای رفاه و افزایش ضریب امنیت شهروندان تلاش کرده و خواهد کرد و در این راه از فداکردن جان خود نیز دریغ نخواهد کرد تامبادا اجازه دهد امنیت و آسایش شهروندان خدشه دار شود.

وی بااشاره به مواردی از سرقت منازل و خودرو و مبارزه با سوداگران مرگ در چند وقت گذشته در دزفول که با هوشیاری پلیس شهرستان موجب ناکامی سارقین و مخلان نظم و امنیت می شد، افزود: دربسیاری ازاین موارد اطلاع رسانی به موقع شهروندان و حضور به موقع و سریع نیروهای پلیس باعث موفقیت در به دام انداختن سارقان می شد که لازم است این همکاری و همراهی بین مردم باپلیس بیش ازاین تداوم و افزایش یابد.

سرهنگ الهامی در ادامه در خصوص مراقبت از اموال و منازل نیز توضیح داد: شهروندان بایداطلاع داشته باشند که هیچ سارقی بدون مطالعه و تحقیق قبلی برای سرقت وارد منزلی نمی شود بنابراین مردم نباید پول ، دلار ، طلاجات و اشیای قیمتی خود را که حجم و میزان آنها زیاداست در خانه رها کنند.بنابرابن یا باید آنهارا به مکان امن مثل بانک و صندوق امانات بسپارند و یااینکه بایدمنازل خود را به تجهیزات ایمنی و مناسب مجهز کنند.

سرهنگ الهامی باتاکیدچندباره درخصوص لزوم نصب دوربین در منازل دارای اشیای قیمتی و کوچه و خیابانها، گفت: ساکنین هرمحله و به ویژه مجتمع های آپارتمانی باید باهمکاری یکدیگر محل و یاساختمان محل سکونت خود را به دوربین های امنیتی و دزدگیر مجهز کنند تاباهزینه کمتر امنیت خود را بیش ازپیش تامین کنند.

وی بابیان اینکه شهروندان درهنگام خارج  شدن از منزل برای ساعات و یاچندروز بهتر است دیگرهمسایگان خود را در جریان بگذارند ، افزود: لازم است همه شهروندان اهمیت نصب دوربین در منازل و محلات را جدی بگیرند تادرتامین امنیت خود و محل زندگی اشان باما همکاری داشته باشند و راه نفوذ و سواستفاده را بر سارقان ببندند و نقش خودشان را در تولید امنیت بیش ازپیش نشان دهند.

فرمانده انتظامی دزفول در ادامه با تقدیرازهمراهی همیشگی شهروندان بانیروی انتظامی ، تاکیدکرد: ماهمواره از پیشنهادات و انتقادات مردم استقبال خواهیم کرد و از آنها می خواهیم همواره به شکل های مختلف در کنارسبزپوشان نیروی انتظامی باشند و مانیزدراین راه از هیچ تلاشی فروگذارنخواهیم کرد.

سرهنگ الهامی درپایان بابیان بیت هموطن بیدارم تاآسوده بخوابی ، می میرم تا زنده بمانی بر تلاش و اهتمام سبزپوشان نیروی انتظامی #دزفول و حضورشان درکنار مردم تاکیدکرد.