ضرورت بررسی و توجه بیشتر به حماسه چهارم آذر

خورنا/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی‌نوری در خطبه‌های نماز جمعه اندیمشک ضمن پاسداشت حماسه مردم اندیمشک در چهارم آذر ماه، اظهار داشت: ۴ آذر یادآور روز مقاومت مردم اندیمشک در دوران دفاع مقدس است و حضور در آئین گرامیداشت این روز بزرگ و تاریخی، ضروری است.

امام‌جمعه اندیمشک با بیان این که زمان بمباران در جنگ‌های کلاسیک زمان کوتاهی دارد، افزود: اما در چهارم آذر ماه ۱۳۶۵ یک ساعت و ۴۵ دقیقه اندیمشک بمباران شد. کشتار مردم مظلوم اندیمشک و بمباران راه آهن با توجه به نقش منحصر به‌فرد آن در امدادرسانی از لحاظ نیرو و کمک‌های مردمی و تسلیحاتی از جمله اهداف دشمن در حمله به اندیمشک بود.

وی با بیان این که بمباران مناطق آموزشی و مسکونی برای بی‌انگیزه کردن از دیگر اهداف دشمن در حمله به اندیمشک در چهارم آذر ماه سال ۱۳۶۵ بود، گفت: امام بزرگوار پس از این حماسه و در توصیف این شهر بزرگ و پر حماسه، فرمودند که «این اندیمشک است که بمباران می‌شود و می‌گوید ما ایستاده‌ایم».

حسینی‌نوری با اشاره به این که مردم اندیمشک همواره و در تمام مناسبت‌ها و صحنه‌های انقلابی و اسلامی حضوری پرشور دارند، بیان کرد: موکب‌های مردم اندیمشک در اربعین امسال نمونه‌ای کوچک از این شور و حضور ماندگار است.

وی با اشاره به این که پذیرایی زوار در این اربعین با توجه به حضور گسترده عاشقان اهل بیت(ع) در این شهر پر افتخار کار آسانی نیست ولی مردم اندیمشک این کار را به خوبی انجام و از مال خود برای دین و مذهب و انقلاب هزینه کردند، افزود: مردم اندیمشک در اربعین امسال، کار بزرگی را انجام دادند.

امام‌جمعه اندیمشک با اشاره به این که اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس ۴۵ بار مورد حمله هوایی دشمن قرار گرفته است، ادامه داد: حال باید برای توسعه اندیمشک و رفع مشکلات مردم این شهر در حوزه اشتغال و کاهش فقر و محرومیت اقدامات جدی انجام داد.

وی با بیان این که برای توسعه شهرستان تنها تلاش مسئولین شهرستان کافی نیست، گفت: توسعه اندیمشک، عزم کلی می‌خواهد هم مسئولان شهرستان و هم استان، تا این گلوله‌های فقر و بیکاری در این شهر برچیده شود و بیش از گذشته، رضایت شهروندان از خدمات اجرا شده در شهرستان تامین شود.

حسینی‌نوری با بیان این که پس از زلزله کرمانشاه مردم اندیمشک اولین کاروان کمک‌های مردمی و امدادی را به این مناطق ارسال کردند، حضور مقام معظم رهبری را در مناطق زلزله‌زده موجب تسلی مردم کرمانشاه دانست و عنوان کرد: سفر رهبر انقلاب به مناطق زلزله‌زده و دیدارهای ایشان با مردم به صورت چهره به چهره باعث کاهش آلام و درد مردم شد و ایشان از نزدیک، شاهد مشکلات و روند خدمت رسانی به مردم بودند.