عملیات تعمیرات اضطراری پتروشیمی کارون با موفقیت انجام شد

مدیرعامل پتروشیمی کارون گفت: پس از عملیات تعمیرات اضطراری پتروشیمی کارون و تأمین خوراک پتروشیمی ، واحدهای صنعتی این شرکت مجدد در مدار قرار گرفتند.

علیرضا صدیقی زاده درگفت و گو با خبرنگار خورنا از اتمام تعمیرات اساسی در پتروشیمی کارون خبر داد و اظهار کرد: تأمین خوراک پتروشیمی کارون وابسته به پتروشیمی های همچون فن آوران، بندرامام، اروند، شیمیای رازی، شهید رسولی و بوعلی سینا است.
وی افزود:برخی از این خوراک ها قابلیت ذخیره سازی دارند و در صورتی که مجتمع های بالادست در تولید خود توقفی داشته باشند، هیچ وقفه ای در روند پتروشیمی کارون ایجاد نمی شود و با ذخیره سازی این خوراک به کار خود ادامه می دهد.
مدیر عامل پتروشیمی کارون گفت: این شرایط همیشه حاکم نیست و برخی از خوراک ها قابلیت ذخیره سازی ندارند و به محض توقف در تولید پتروشیمی های بالادست به دلیل تعمیرات، ما نیز در پتروشیمی کارون ناچار به توقف تولیدات خود و انجام تعمیرات هستیم.
مدیرعامل پتروشیمی کارون با اشاره به موعد تعمیرات پتروشیمی کارون در آذرماه خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه زمان بندی شده قبلی مقرر بود در آذرماه تعمیرات اساسی به دنبال توقف تولید پتروشیمی فن آوران و خارج شدن سیستم مونواکسید کربن از مدار، پتروشیمی فن آوران تعمیرات خود را انجام دهد، اما با توجه به ضرورت بوجود آمده با تعمیرات اساسی پیش از موعد پتروشیمی فن آوران، شرکت ما نیز تعمیرات اضطراری خود را انجام داد.
صدیقی زاده اضافه کرد: بر اساس گزارشات واحد های بهره برداری، تعمیرات و فنی اقدامات مهمی در پروژه تعمیرات اضطراری در واحدهای مختلف انجام شد که امیدواریم، با تعمیرات انجام شده، وجود تیم کاری متخصص و تعویض برخی تجهیزات بتوانیم بعد از راه اندازی، تولید عقب افتاده در این مدت را جبران و به افزایش تولید کمک کنیم.
وی در ادامه با تأکید بر لزوم تأمین نیاز داخل کشور به محصولات منحصر به فرد پتروشیمی کارون اظهار کرد: با توجه به الویت همیشگی پتروشیمی کارون به تأمین نیاز داخلی کشور، در مدت تعمیرات و توقف تولید، ما صادرات محصولات خود را با وجود سودآوری آن نسبت به فروش داخلی، با هدف جلوگیری از صدمات واحدهای تولیدی داخل کشور، متوقف کردیم و موجودی انبار را تنها به تأمین بازار داخلی اختصاص دادیم.
مدیرعامل پتروشیمی کارون ادامه داد: با اقداماتی مدیریتی که در مدت توقف در پیش گرفتیم، هیچ گونه نوساناتی در عرضه هفتگی محصول TDI در بازار داخلی به وجود نیامد و خوشبختانه در حال حاضر این واحد در حال راه اندازی است.
صدیقی زاده در بخش دیگری از صحبت های خود به مزایای انجام عملیات تعمیرات اساسی اشاره کرد و گفت: عملیات تعمیرات اساسی به منظور پایداری تولید، کاهش ریسک فرآیندی، کاهش ریسک های ایمنی و محیط زیستی در هر شرکتی انجام می شود، ما نیز در پتروشیمی کارون نیز به تبع این الگو، امیدواریم با انجام این تعمیرات اضطرای، کمک زیادی به تولید پایدار، کاهش آلودگی، افزایش کیفیت و ایمنی تجهیزات داشته باشیم.
وی ادامه داد : خوشبختانه یکی دیگر از عملیات حساس و مهم پتروشیمی کارون با تلاش شبانه روزی کارکنان مجرب و متخصص این شرکت بدون حادثه با کیفیت و کمیت مناسب به انجام رسید و اقدام به راه اندازی مجدد واحدها کردند.
تعمیرات پتروشیمی کارون روزشنبه ۱۳ آبان سال جاری بعلت قطع خوراکCO ازطرف پتروشیمی فن آوران پتروشیمی کارون آغاز شد .
دراین تعمیرات که به مدت ۱۲روز به طول انجامید فعالیت های گسترده ای از جمله تعویض کویلهای مربوط به راکتورهیدروژن اسیون در واحد ۳۲۰ ،تعویض تانک ۳۷۶۲۰ و … انجام شد.
شرکت پتروشیمی کارون اولین تولیدکننده ایزوسیاناتها در خاورمیانه است و درسال ۱۳۸۱ تاسیس و در اسفندماه ۱۳۸۷ به دستور وزیر محترم نفت جمهوری اسلامی ایران رسماً افتتاح شد.