کشاورزان رامهرمز هنوز در حسرت تأمین آب کشاورزی

خورنا -فرشیدفرجی رئیس نظام صنفی کشاورزان رامهرمز: کشاورزان رامهرمز در حسرت تأمین آب کشاورزی به سر می‌برند

سیاوش فریدونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در رامهرمز اظهار داشت: کمبود آب و نبود مدیریت در حوضه آب، شبکه‌های آبیاری و زهکشی چندین سال است به بهره‌برداری نرسیده و تنها بخشی از ناحیه یک به بهره‌برداری رسیده که از عمده مشکلات کشاورزان منطقه است.

وی ادامه داد: عدم راه‌اندازی سیفون ساحل چپ رودخانه یا حومه شرقی که حدود ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان از طریق این سیفون باید آبیاری شود.

رئیس نظام صنفی کشاورزی رامهرمز تصریح کرد: متأسفانه چندید سال است که میراث فرهنگی از رسیدن آب به مزارع کشاورزان از طریق کانال حومه شرقی به علت میراثی بودن جلوگیری می‌کند.

وی افزود: باوجود تلاش‌های بسیار زیاد و پیگیری‌های متعدد توسط مسؤولان مربوطه هنوز این مشکل اساسی حل‌نشده و برای کشاورزان شهرستان به‌ویژه کشاورزان حومه شرقی به یک مشکل خانمان‌سوز تبدیل‌شده است.

فریدونی همچنین گفت: در اثر کمبود آب و نبود مدیریت خوب، باغات و درختان این باغات که قدمت چندین ساله دارند در حال نابودی است.

وی در پایان گفت: عده زیادی از کشاورزان رامهرمز از طریق سبزی‌کاری و صیفی‌جات زندگی خود را تأمین می‌کنند لذا از مسؤولان می‌خواهیم فکری اساسی به حال کشاورزان شهرستان کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *