گزارشی از یک اقدام خوب مسئولین بهبهانی

بازگشت امید به حیات آباد

خورنا | سرویس شهرستانها:

گزارش ماهیانه خورنا، این بار از روستایی است که با یک حرکت خوب مسئولین، امید به آن بازگشته است. نمی توان همیشه منتقد بود و خوبی ها را ندید و تلاش و زحمت مسئولان را به هیچ انگاشت.

روستای حیات آباد مجیدی از توابع بخش تشان، شهرستان بهبهان است. این روستا آرامگاه ۴ شهید والامقام (شهیدان محمدعلی زارعی، عزیزاله مجیدی، نجفقلی امیدی و رضا مهربان تراب) است. این روستا زمانی مرجع مذهبی مردم تشان ، مرحوم آیت اله سید حجت اله رایگان را در خود پرورانده بود و اکنون دیرزمانی است که وی رخت از این جهان فانی برکنده است.

تا سالهای میانی دهه ۸۰ که هنوز مهاجرت به شهرهای اطراف صورت نگرفته بود این روستا از لحاظ جمعیتی در وضع بسیار خوبی قرار داشت و از رونق کشاورزی و دامداری فراوانی برخوردار بود. پس از خشکسالی های چند سال اخیر، مردم این روستا کم کم از روستا رفتند و در سالهای گذشته تعداد کمتر از ۴۰ خانوار در روستا ماندند. دامداری و کشاورزی رونق سابق را نداشت. بسیاری از جوانان روستا برای کسب درآمد، از روستا رفتند و فقط معدودی از مردم ماندند.

در چنین شرایطی به همت دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا  و با پیگیری آنها، کوچه های روستا آسفالت شد و روستا دوباره جان گرفت. مردمی که به شهرهای بهبهان و امیدیه و اهواز و ماهشهر رفته بودند کم کم پنج شنبه ها و جمعه ها آمدند. بچه ها برای بازی کردن به کوچه ها آمدند و زندگی بار دیگر روی خوش را به مردم روستا نشان داد. این مساله نشان می دهد با اعطای امکانات اولیه به روستاها، می توان از مهاجرت آنان به شهرها جلوگیری کرد. کما اینکه ، در سالهای میانی دهه ۸۰ که اوج درآمد نفتی ایران بود اگر توجهی به روستاهای اینچنینی می شد ، حتما اکنون وضعیت مهاجرت و ایجاد حاشیه نشینی در شهرها به وضع اسفبار کنونی نرسیده بود.

سید خداداد آرامی، دهیار این روستا در گفتگو با خورنا گفت: اینجانب از تعامل سازنده فرماندار خوب بهبهان آقای مظفری و بخشدار محبوب و مردمی تشان، آقای نجفیان تشکر می کنم و می دانم اگر وجود این بزرگواران نبود شاید نمی توانستیم به این زودی شاهد آسفالت معابر این روستا باشیم. همچنین لازم می دانم از اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تشکر و قدردانی کنم که هزینه آسفالت روستا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بهبهان تامین اعتبار شد و جاده ورودی روستا توسط اداره راه و شهرسازی شهرستان بهبهان تامین اعتبار شده است.

آرامی هم چنین ادامه داد: هزینه خاکریزی و خاکبرداری و زدن یک حلقه پل و حصارکشی گلزار شهدا که بیش از یکصد میلیون تومان بوده را خیر نیکوکار این روستا، آقای مهندس نگهدار سنایی به عهده گرفتند که از مساعی متواتر ایشان، قدردانی می شود.

گفتنی است هم اکنون سید خداداد آرامی دهیار روستا و آقایان رحیم شجاعی (رئیس شورا) و سید محمدباقر رایگان و خانم وحیده بیدخت اعضای شورای اسلامی این روستا هستند که کار آسفالت روستا به همت این افراد انجام شد.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مستانه دستشون درد نکنه واقعا زحمت کشیدن خصوصا آقای آرامی
  • سیدعلی نجات رایگان دستتان درد نه کنه انشاالله خداوندخدمتگذاران صادق به خلق رایلی دوست دارد احسنت خدا قوت
  • مبینا واقعا خسته نباشند دستشون درد نکنه
  • سیده طاهره رایگان سلام و ادب. دستشون درد نکنه واقعا لذت میبریم از این همه پیشرفت. شخصا از جناب آرامی و بخشدار محترم اقای نجفیان تشکر میکنم .. خداپدرو مادرتان را بیامرزد.
  • ناشناس احسنت
  • gazalray@66gamil. Com احسنت