قرارداد خرید لایسنس پتروشیمی سلمان فارسی با UOP امضا شد

خورنا|باقرگل فر:مدیرعامل شرکت پتروشیمی رجال از امضای قرارداد خرید لایسنس و انجام مهندسی پایه پتروشیمی سلمان فارسی با شرکت UOP خبر داد و گفت: قرارداد انجام مهندسی تفصیلی این طرح پتروشیمی به یک شرکت داخلی واگذار شد.

علی محمد رجالی گفت : پتروشیمی سلمان فارسی بزرگترین طرح‌ تولید پروپیلن در صنعت پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه ۴۵۰ هزار تن محصول است پروپیلن در کشور است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی رجال با اعلام اینکه  اولین اعتبار اسنادی (ال سی) پتروشیمی سلمان فارسی از منابع داخلی گشایش یافته است، تصریح کرد: هم اکنون در مرحله تامین و سفارش کالا و تجهیزات هستیم ضمن آنکه با شرکت معتبر UOP قرارداد خرید لایسنس و انجام مهندسی پایه این طرح پتروشیمی امضا شده است.

این مقام مسئول پیشرفت فعلی ساخت طرح پتروشیمی سلمان فارسی را حدود ۱۵ درصد عنوان کرد و افزود: قراردادی که با شرکت UOP امضا شده شعبه اروپایی آن است.

وی همچنین از واگذاری قرارداد انجام مهندسی تفصیلی این طرح پتروشیمی با یک شرکت داخلی خبر داد و افزود: بر اساس برآورد انجام گرفته کل حجم سرمایه گذاری برای ساخت و بهره برداری از طرح پتروشیمی سلمان فارسی حدود ۲۴۰ میلیون یورو بوده که ۱۵ درصد سرمایه آورده سرمایه گذاران از جمله پتروشیمی رجال است.

رجالی همچنین از برنامه ریزی برای تامین بخشی از اعتبارات ساخت این طرح پتروشیمی از محل صندوق توسعه ملی خبر داد و یادآور شد: پیش بینی می شود این طرح در صورت تامین به موقع منابع مالی در مدت زمان سه سال در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

در همین حال رحیم شریف موسوی مدیرعامل پتروشیمی مارون و یکی از سهامداران اصلی پتروشیمی سلمان فارسی هفته گذشته از بازگشایی خط اعتباری ۲۴۰ میلیون یورویی برای ساخت طرح تبدیل پروپان به پلی‌پروپیلن سوی بانک توسعه صادرات خبر داده و گفته بود: هم اکنون عملیات خاک‌برداری و ایجاد تأسیسات زیربنایی اجرای این طرح تبدیل پروپان به پلی پروپیلن آغاز شده است.

هدف از ساخت پتروشیمی سلمان فارسی تولید سالانه ۴۵۰ هزار تن پروپیلن بوده که خوراک این طرح به میزان ۵۶۰ هزار تن پروپان توسط پتروشیمی بندر امام تامین خواهد شد.