خوزستان با دو اثر برگزیده به دومین همایش آثار برگزیده تئاتر استانها می رود

با اعلام مدیر هماهنگی امور استانهای اداره کل هنرهای نمایشی کشور، خوزستان با دو اثر برگزیده بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی به دومین همایش آثار برگزیده تئاتر استانها در تهران می رود.

خورنا- به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اتابک نادری مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی از برگزاری دومین همایش آثار برگزیده جشنواره‌های تئاتر استان‌ها از ۵ تا ٨ آذرماه سال‌جاری در تهران خبر داد.

نادری با اعلام این خبر افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در این همایش علاوه بر کارگردان‌‌ها، نویسندگان بومی منتخب نیز در این همایش حضور خواهند داشت.

مدیر هماهنگی تئاتر استان‌ها درباره برنامه‌های این همایش اظهار داشت: در این همایش علاوه بر اینکه هنرمندان برگزیده فرصت خواهند داشت تا با یکدیگر تعاملاتی داشته باشند، چند نشست تخصصی و آموزشی نیز با موضوع حضور و معرفی آثار نمایشی در عرصه بین‌الملل توسط چند تن از مدرسین مطرح و شناخته شده این حوزه برای هنرمندان حاضر در همایش برگزار می‌شود.

نادری همچنین از برگزاری نشست روسای انجمن‌های هنرهای نمایشی سراسر کشور با حضور ارمغان بهداروند مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور در آخرین روز این همایش خبر داد.

وی همچنین درباره روند انتخاب آثار برای حضور در جشنواره تئاتر فجر نیز گفت: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر قرار است هیات انتخاب آثار در روزهای برگزاری همایش با حضور کارگردان‌ها و نویسندگان منتخب آثار نهایی را معرفی کنند.

به گفته مدیر هماهنگی تئاتر استان‌ها تماشای نمایش‌های روی صحنه در تهران از جمله برنامه‌های جانبی در نظر گرفته شده برای حاضران در این همایش است.

گفتنی است، خوزستان با دو اثر نمایشی «دی و بهمن شصت هزار و پنج به روایت باد سخت» به کارگردانی سیاوش عالی پور و نمایش «پل سیاه» به کارگردانی حسین گلچین زاده به عنوان آثار برگزیده بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در «دومین همایش آثار برگزیده جشنواره‌های تئاتر استان‌ها» در تهران شرکت خواهد کرد.