فرماندار خرمشهر عنوان کرد:

مدیریت رویداد‌های ملی خوزستان با اعتبارات محلی/۲۰ میلیارد تومان از بودجه استان در بخش زیرساخت‌های شلمچه هزینه شده است

فرماندار خرمشهر: علیرغم اینکه اربعین یک رویداد کاملا ملی است ولی ما تمام اعتبارات استان، شهرستان و منطقه آزاد را برای اینکار معطوف کرده‌ایم. بطور مثال در بخش ساماندهی زیرساختهای شلمچه امسال چیزی در حدود ۲۰ میلیارد تومان از محل همین اعتبارات هزینه شده است.

خورنا-احمدرضارستمی: در نشست مشترک فرمانداران با رئیس بازرسی وزارت کشور ولی الله حیاتی فرماندار خرمشهر گفت: فرماندار مسئول اعمال نظارت عالیه بر کلیه شئون حکومتی کشور است یعنی فرماندار نه تنها نماینده دولت بلکه نماینده حاکمیت در منطقه نیز می‌باشد.

وی ضمن اشاره به سنگینی وظایفی که برعهده فرمانداران است خاطر نشان کرد: لازم است که همه دستگاههای مختلف اجرایی در یک شهرستان جایگاه بالای فرماندار را حفظ و تقویت کنند چون اگر این جایگاه مورد خدشه واقع شد بقیه امور و هماهنگی‌های بین بخشی نیز تضعیف و از بین خواهد رفت.

حیاتی به مقاومت‌های احتمالی که گاهی از سوی زیردستان در مقابل دستورات فرمانداران صورت می‌گیرد اشاره کرد و گفت: بخشی از دستگاهها در مقابل دستورات فرمانداران مقاومت‌های بخشی از خود نشان می‌دهند و گزارشهایی را نیز براساس سلسه مراتب دستگاهی خود به مرکز هم ارائه می‌کنند، که در اینجا نیاز است دولت ابلاغیه‌ای در سطح کلان صادر کند و همه نمایندگان دستگاهها و وزارتخانه‌ها را در سطح شهرستانها موظف به اجرای دستورات فرمانداران کنند. زیرا فرمانداران وظیفه دارند که سیاستهای بین بخشی دستگاههای مختلف را با سیاست‌های دولت تطبیق کند.

فرماندار خرمشهر اظهار کرد: اولویت اصلی منافع دولت را در یک منطقه فرماندار تشخیص می‌دهد و آنچه که برای دولت مهم است میزان رضایت‌مندی مردم از عملکرد دولت می‌باشد که این میزان رضایت‌مندی هم ممکن است زمانی بطور مثال در بحث اشتغال و روزی هم در غالب حرکت بزرگ اربعین نمایان شود و اگر فرماندار نتواند تمامی این موارد را در تحقق خواسته‌های دولت که همان تأمین رضایت‌مندی مردم است در یک جهت قرار دهد قطعا سیاست‌های دولت در آن منطقه محقق نخواهد شد.

حیاتی در مورد اقدامات انجام شده در برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین گفت: امسال در شلمچه چیزی در حدود ۶۷۰ هزار نفر از مرز عبور کرده‌ که از این تعداد ۱۳۰ نفر آن از اتباع غیر ایرانی مربوط به ۹۳ کشور بوده‌ است.

فرماندار خرمشهر ضمن بیان این مطلب که خوزستان دارای رویدادهای ملی فراوانی است که با اعتبارات محلی و منطقه‌ای مدیریت می‌شوند اظهار کرد: علیرغم اینکه اربعین یک رویداد کاملا ملی است ولی ما تمام اعتبارات استان، شهرستان و منطقه آزاد را برای اینکار معطوف کرده‌ایم بطور مثال در بخش ساماندهی زیرساختهای شلمچه امسال چیزی در حدود ۲۰ میلیارد تومان از محل همین اعتبارات هزینه شده است.

وی در پایان جنبه مردمی برگزاری مراسم اربعین را بسیار قابل تحسین دانست و عنوان کرد: امسال توانستیم در مرز شلمچه حدود ۴۲۰ ایستگاه خدمات رسانی یا موکب و توزیع روزانه ۷۰ هزار پرس غذای گرم را برای زائران داشته‌ باشیم و همچنین برای رفاه حال زائرین ۱۲۰ هزار هکتار پارکینگ نیز ایجاد شد که در طول برگزاری مراسم ۳۰ هزار خودرو در این پارکینگ‌ها استقرار یافت.