فرماندار باوی خبر داد: کلنگ‌زنی پنج طرح مهم اقتصادی در شهرستان باوی/احداث فاز هفتم و هشتم نیروگاه رامین اجرایی می‌شود

فرماندار باوی: از جمله این پنج طرح‌ که در باوی کلنگ‌زنی می‌شود میتوان به یک طرح در حوزه میوه و تره‌بار در شیبان با ظرفیت اشتغالزایی دو تا سه هزار نفر و نیز در حوزه انرژی به کلنگ‌زنی فاز هفتم و هشتم نیروگاه رامین اشاره کرد.

خورنا-احمدرضارستمی: در نشست مشترک رئیس مرکز بازرسی وزارت کشور با فرمانداران استان حیدر کاظمی فرماندار باوی گفت: باوی یکی از شهرستانهای خوزستان است که در نزدیکی اهواز قرار دارد و به واقع این شهرستان دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: این شهرستان در بخش کشاورزی دارای ۷۵ هزارهکتار اراضی خوب و مستعد می‌باشد و همچنین در حوزه نیرو و انرژی هم دارای بزرگترین نیروگاه برق کشور (رامین) با ظرفیت تولید ۱۸۰۰ مگاوات برق است که این نیروگاه هم‌اکنون ۴۶ درصد برق استان و شش درصد برق کشور را تأمین می‌کند.

کاظمی ضمن اشاره به نزدیکی باوی به دو رودخانه‌ کارون و دز تصریح کرد: باوی محور ترانزیتی به طرف شهرستانهای شوشتر، گتوند، لالی، اندیکا و مسجدسلیمان است و همچنین دارای دانشگاهی با قدمت بالا به نام رامین است که ظرفیت بسیار خوب و فرا منطقه‌ای را در سطح کشور دارد.

فرماندار باوی با بیان اینکه شهرستان متبوعش قابلیت‌های بسیار خوبی را در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی و خدماتی را دارد عنوان کرد: در راستای قابلیت‌های مذکور کارهای بسیار خوبی را هم از لحاظ اقتصادی استارت زده‌ایم منجمله اینکه در بعد از ماه صفر پنج طرح بزرگ اقتصادی در شهرستان باوی کلنگ‌زنی می‌شود.

وی تصریح داشت: از جمله این پنج طرح‌ که در باوی کلنگ‌زنی می‌شود میتوان به یک طرح در حوزه میوه و تره‌بار در شیبان با ظرفیت اشتغالزایی دو تا سه هزار نفر و نیز در حوزه انرژی به کلنگ‌زنی فاز هفتم و هشتم نیروگاه رامین اشاره کرد.

کاظمی نگاه دولتی به بخش اقتصادی را از مشکلات حوزه‌های اقتصادی شهرستان باوی دانست و افزود: اگر می‌خواهیم شاهد توسعه و پیشرفت بخش‌های مختلف اقتصادی باشیم لازم است که این باور اشتباه که حتماً دولت باید در بخش اقتصادی ورود داشته باشد حذف شود زیرا تنها بخش خصوصی و بازار است که می‌تواند اشتغالزایی مثمر‌ثمر ایجاد کند.

فرماندار باوی ضمن اشاره به لزوم بحث سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی یادآوری کرد: علیرغم سرمایه‌گذاری های بسیار خوبی که در بخش بالا دستی توسط دولت صورت گرفته است ولی در بخش‌های پایین دستی هنوز با مشکلات عمده‌ای در این خصوص مواجه هستیم که براین‌اساس ضرورت دارد که تشویق سرمایه‌گذاران به منظور سرمایه‌گذاری در این بخش مورد توجه قرار گیرد.

وی در مورد راهکارهای رفع مشکلات موجود در حوزه های اجتماعی خاطر نشان کرد: لازم است که در بحث برنامه‌های پنج ساله کشور نگاه‌ها به مناطق مختلف تغییراتی داشته باشند و این نگاه‌ها از حالت متمرکز خارج شود زیرا ما زمانی می‌توانیم توسعه پیدا کنیم که تمامی مناطق کشور دارای توسعه یافتگی متعادل باشند یعنی تا سیستان و بلوچستان توسعه پیدا نکند دیگر مناطق کشور هم نمی‌توانند توسعه پیدا کنند.