منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با لحاظ الزامات زیست محیطی توسعه می‌یابد

خورنا|باقرگل فر:ابعاد زیست محیطی طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور استاندار خوزستان و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، از سال پیش مطالعات احداث فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی توسط این سازمان آغاز شده و گزینه های متعددی برای این توسعه استخراج شده است.

روز گذشته با حضور استاندار خوزستان و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، جلسه ای جهت ارائه ی گزینه های مد نظر و بحث و تبادل نظر در خصوص ابعاد زیست محیطی آنها در منطقه برگزار شد.

در آغاز جلسه گزارش طرح توسعه منطقه ویژه و ابعاد و مشخصات و جانمایی گزینه های مختلف توسط سید امید شهیدی نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه و گروه مشاوران به تفصیل ارائه شد.

پس از گفتگوهای کارشناسی در این جلسه، استاندار خوزستان اظهار کرد: به علت هم جواری صنایع پتروشیمی با عوارض طبیعی چون دریا، خوریات و تالابها، بایستی مسائل زیست محیطی احداث این صنایع را با دقت بررسی و رعایت کرد.

وی افزود: علاوه بر ضرورت توجه به محیط زیست، توسعه ی استان و کشور، تولید و اشتغال نیز از دغدغه‌های اساسی ماست و می‌بایست از مزیتهایی که در منطقه داریم به بخوبی استفاده نماییم؛ براین اساس مشاوری که سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای مطالعات این طرح گرفته است سعی دارد با رعایت قوانین و مقررات موجود، نتیجه ای جامع الاطراف و از هر نظر متوازن ارائه نماید.

غلامرضا شریعتی، با اشاره به گفتگوی قبلی خود با وزیر نفت و اعلام موافقت با کلیات توسعه صنایع در استان و آغاز مطالعات آن، خاطر نشان کرد: امروز در جریان پیشرفت مطالعات این طرح قرار گرفتیم و دغدغه ها و مسائل مختلف در این جلسه بررسی شد.

وی ادامه داد: اختلاف نظرهایی بین محیط زیست و صنعت وجود دارد که بنا شد کار مشترک مطالعاتی در این خصوص انجام دهند تا با لحاظ رعایت الزامات زیست محیطی کار توسعه پیش رود. امیدواریم در سریعترین زمان ممکن و با دقت لازم، طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی جانمایی شده و بتوانیم صنایعی با تکنولوژی بالا و حداقل آلایندگی را در منطقه مستقر کنیم.

استاندار خوزستان، اظهار امیدواری کرد تا ما نیز همانند کشورهای توسعه یافته ی دنیا صاحب صنایعی شویم که هم صاحب صنعت و اشتغال و تولید باشیم و هم از زیست بوم خود صیانت نماییم.

به علت وجود زیرساختهای لازم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و جهت اجرای سیاست حذف خام فروشی نفت، فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در برنامه های توسعه ای شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار گرفته است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *