قائم مقام روابط عمومی استانداری خوزستان:

خدمات رسانی منظم به زائرین اربعین حسینی یک اتفاق بی‌بدیل جهانی است

یک فعال فرهنگی گفت: بی‌شک وجود چنین هماهنگی‌های بی‌نظیر در امر پذیرایی و خدمات رسانی به زائرین اربعین توسط این مواکب یک چالش جهانی و یک اتفاق بی‌بدیل است که در ادامه میتوان از زوایای مختلف به زیبایی‌ها و اثرات معنوی این پدیده که همان وحدت اسلامی است به نحو احسن پرداخت.

علیرضا باخدا قائم مقام روابط عمومی استانداری خوزستان و یکی از فعالان فرهنگی استان در گفتگو با خورنا گفت: راهپیمایی اربعین یک حرکت عظیم فرهنگی و عقیدتی است که سیاست مذهبی آن در راستای حفظ و اشاعه فرهنگ والا و ارزشمند حسینی (ع) است.

 

وی بیان کرد: یکی از نکات جالب توجه در این حرکت عظیم، وجود یک پیوستگی ظاهری معناداری است که در بین مواکب از شهرها تا حدود مرزی قابل رصد است بطوریکه از مرز تا کربلا، فاصله بین دو موکب را بیش از ۱۵ متر نمی‌کند.

باخدا افزود: البته در این خصوص یک نکته جالب‌ توجه دیگری هم وجود دارد و آن وجود نوعی نظم و هماهنگی نانوشته‌ای است که می‌توانیم در کار خدمات‌رسانی مواکب به زوار اربعین حسینی مشاهده کنیم. بطوریکه تمامی مواکب از ساعت پنج تا ۱۰ صبح تدارکات و ارائه خدمات صبحانه و از ۱۰ صبح تا ساعت ۱۶ ناهار و دیگر خدمات جانبی و از این ساعت به بعد نیز تا ساعت ۲۴ شب کار دادن شام به زائرین را هم انجام می‌دهند که البته پس از این کار هم باید مجددا وسایل را برای صبح مهیاء کرده و چرخه مذکور را نیز تا پایان مراسم اربعین ادامه دهند.

این مقام مسئول گفت: اینکه چنین کار شبانه‌روزی برای انجام پذیرایی از این همه ازدحام زائر به چه مقدار نیرو و وسایل نیاز دارد تا خدمات به موقع و در وقت مناسب به مواکب پذیرایی کننده در طول مسیر برسد سئوالاتی هستند که جواب آنها را تنها می‌توان در هماهنگی و همدلی عمیق و اساسی که در این کار وجود دارد جستجو کرد.

وی اذعان کرد: بی‌شک وجود چنین هماهنگی‌های بی‌نظیر در امر پذیرایی و خدمات رسانی توسط این مواکب به زائرین اربعین حسینی یک چالش جهانی و یک اتفاق بی‌بدیل است که در ادامه میتوان از زوایای مختلف به زیبایی‌ها و اثرات معنوی این پدیده که همان وحدت اسلامی است به نحو احسن پرداخت.

باخدا در پایان بیان کرد: بنابراین بنده بعنوان یک فعال فرهنگی پیشنهاد می‌کنم که دانشجویان عزیز می‌توانند پایان نامه‌های تحصیلی خود را از همین حرکت بزرگ انجام دهند.