همایش پیاده روی اربعین را یک رویداد فرهنگی قلمداد کنیم

کورش مودت فرماندار هندیجان در مراسم با شکوه راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و در میان خیل حضور مردم و مسئولین، پس از عرض تسلیت این ایام حزن انگیز گفت:  به پاس این حضور و همراهی و همیاری خالصانه از مردم شریف و خونگرم هندیجان، هیئت‌های مذهبی و مسئولین محترم تشکر و قدردانی مینمایم و امیدوارم با تلاش بیشترمسئولین و با همت و همکاری مردم دین مدار، در سال‌های آتی، طی یک برنامه ریزی بهتر، شاهد حضور خیل عظیم‌تر عاشقان حسینی در این مسیر روحانی باشیم.

 کورش مودت فرماندار هندیجان در جمع عاشقان حضرت ابا عبداله الحسین (ع) که با پای پیاده فاصله ۲۰ کیلومتری هندیجان تا امامزاده میرنعمان را طی نمودند افزود : از رویدادها و فرایض مهم فرهنگی، مذهبی، یکی هم برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی است که سالهاست در ایران اسلامی و هم دنیای شیعه باعث یک همگرایی، وحدت، اقدام و نمایش جهانی و بین المللی در مقابل دشمنان اسلام و مذهب شیعه شده است. یک حرکت و مراسم خودجوش مردمی که دنیا را به حیرت واداشته است.

وی ادامه داد: هندیجان در مرز شلمچه دارای موکبی بنام هندیجان است که جا دارد از بانیان، خُدام و زحمتکشان بی ادعای آن قدردانی نماییم…و در ادامهٔ این تلاشهای فرهنگی امسال نیز با برنامه ریزی مناسب و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای ذی ربط، توانستیم فضا را جهت حضور پر شور مردم و تجمع در جوار فرزند امام محمد باقر (ع) مهیا گردانیم. همه ما می دانیم امام زاده میرنعمان از امام زاده‌های واجب التعظیم و مورد تکریم و احترام مردم هندیجان و دیگرشهرهای است، که به این راهپیمائی و تجمع عظیم یک ارزش و اعتبار دینی و مذهبی خاصی بخشیده است.

بالاترین مقام دولت در شهرستان افزود: به اعتقاد بنده شایسته است این رویداد را یک رویداد فرهنگی قلمداد کنیم و هم در جهت ثبت آن اقدام جدی شود. نواقصی در اجرای کار وجود دارد و از هم اینجا از همهٔ مردم پوزش می‌طلبیم و توقع داریم مردم بویژه جوانان عزیز با آرامش بیشتری در این مراسم که یک کار مذهبی و دینی است فعالیت و همیاری کنند تا با مشکلات کمتری جهت خدمات رسانی به شهروندان عزیزمان مواجه شویم. البته تدابیر لازم اتخاذ شده است ولی چون فضا هنوز بطور صددرصدی جهت مهمانپذیری آمادگی ندارد، ممکن است برخی دچار رنجش و سختی شده باشند که از هم اینجا قول می‌دهیم، سال آینده فضای بهتری در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان هندیجان خاطرنشان کرد: برای اولین بار امسال کنار هم همه دستگاهای اجرایی، دستگاه‌های امنیتی وانتطامی همراهی کردند. موکب داران شریف (حداقل ۱۲ موکب در مسیر امام زاده میرنعمان با همت مردم راه اندازی شده) که از سوی ارگانهای دولتی و فرهنگی هدایت شده بودند؛ و سرویس‌های بهداستی در مسیر راه تعبیه شدند، ولی هنوز با توجه به حضور پرشور مردم دیندار لازمست این خدمات و امکانات افزایش یابد.

فرماندار هندیجان تصریح کرد: همه ما برای توسعه این دیار با سابقه فرهنگی و متمدن مسئول هستیم…همه بایست دست در دست هم بدهند. صحبت من با شما این است، همگرایی، وحدت و تعامل مردم در کنار دستگاههای دولتی، راه نجات هندیجان از این وضعیت عقب ماندگی و محرومیت است. عزیزان بیش از گذشته باید تلاش کنیم. ضعف‌هایی در هندیجان وجود دارد که این ضعفها و نواقص با همدلی و همیاری شما هندیجانیها حل شدنی است. پیگیری از ما، تلاش از مسئولین ارگانها. مسئولین هم صادقانه باید تلاش و کار کنند و کوتاهی در اموراتشان نکنند، ما هم با هیچکس تعارف نداریم. هرکس خدمتگزار نظام، مردم و دولت در جهت منافع عمومی بود، دست او را می‌بوسیم و هر کسی که نتواند تلاش کند بدون تعارف در مقابل او خواهیم ایستاد. جایگاه این شهرستان از هر لحاظ بایست رفیعتر از امروزش باشد و شود.

وی در پایان گفت: از همه عزیزانی که که در اجرای این برنامه عظیم فرهنگی و مذهبی نقش داشتند؛ موکب داران خادمان و هیئت‌های امنا، دستگاهای اجرایی، شورای تأمین، اداراتی که به هر نحوی تلاش کردند، مردم شریفی که حضور یافتند و مردمی که در تأمین مایحتاج این برنامه واقعاً کوشش کردند، مسئولین عزیزی که شرکت دارند، خدمات رسانی کردند، دستگاهای انتظامی و امنیتی شهرداری آبفا شهری و روستائی، شرکت برق، مسکن و راهسازی وهمه دستگاه‌های خدمات رسان تشکر ویژه داریم .

خورنا _ هادی بحرکانی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *