دومین شهر نفتی

نبود “پزشک متخصص”؛ دردی کهنه در شهرستان هفتکل

قادر سبحانی |خورنا_با گذشت چهار سال از طرح تحول نظام سلامت، مردم شاهد ارتقاء سطح خدمات و از طرفی کاهش چشمگیر هزینه‌های درمانی شدند که این اقدام یکی از اقدامات مهم در حوزه پزشکی طی سال‌های اخیر بوده است.

اکثر مردم کشور به خصوص بیماران از طرح نظام سلامت بهره‌مند می‌شوند اما شهروندان هفتکلی در نبود پزشک متخصص علاوه بر درد بیماری باید رنج سفر به شهرستان های هم‌جوار را هم بکشند.

شهرستان هفتکل با جمعیتی افزون بر ۲۵ هزار نفر فاقد پزشک متخصص است و بیماران این شهرستان در بسیاری از مواقع برای مداوا به شهرستان‌های همجوار مراجعه می‌کنند.

هفتکل به عنوان دومین شهر نفتی روزانه بالغ بر ۴۴ هزار بشکه نفت به رگهای نفتی کشور تزریق می کند و با وجود اینکه از پتانسیل همچون نفت و گاز و در چرخه اقتصادی کشور از نقش بالایی برخوردار است، تاکنون پزشک متخصصی برای ویزیت بیماران در این شهرستان مستقر نشده است.

شهروندان بیمار علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری و تامین هزینه‌های درمانی، باید برای درمان خود هزینه ایاب و ذهاب و اسکان در شهرهای دیگر را نیز متحمل شوند.

هفتکل دارای مرکز بهداشت و درمان است که خوشبختانه در این مرکز پزشک عمومی جهت خدمت‌رسانی به مردم مستقر است.

اما اساسی‌ترین مشکل و نیاز مردم هفتکل پزشک متخصص به ویژه در زمینه زنان و زایمان، اطفال، داخلی و اموراتی مانند سونوگرافی و رادیولوژی است

با وجود اینکه اقدامات خوبی در زمینه بهداشت و درمان انجام شده اما هنوز کاستی‌ها و مشکلات زیادی وجود دارد و به دلیل تاکیدات و اولویت های دولت تدبیر و امید در اجرای طرح تحول نظام سلامت، شهرستان هفتکل از این خدمات بی بهره بوده است و انتظار می رود مسئولان، فرماندار و نماینده شهرستان جهت رفع این معضل همت گماشته و با رایزنی با وزیر محترم بهداشت به این وضعیت اروژانسی رسیدگی نمایند