دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان در مسیر تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم و کارآفرین

خورنا | پدرام کسائی: امروز دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء میزبان ریاست و معاونت پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان بود.

در این برنامه که با هدف آشنایی با ظرفیت های دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء(ص) بهبهان در فرآیند توسعه استان خوزستان و اجرای برنامه های اشتغال زایی و توسعه مهارت آموزشی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی انجام شد، علاوه بر هیات ریئسه دانشگاه ، مدیر کل فنی و حرفه ای استان خوزستان و معاونین ایشان، فرماندار شهرستان بهبهان، ریاست فنی و حرفه ای بهبهان حضور داشتند.
مدیریت سازمان برنامه و بودجه خوزستان به همراه معاون پشتیبانی از مجموعه مرکز ارتقای شایستگی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه (scd) و کارگاههای تخصصی آن که به ابتکار این دانشگاه و با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان ایجاد و به بهره برداری رسیده و به مهارت آموزی دانشجویان می پردازد بازدید و ضمن ابراز خرسندی از اقدام کارشناسانه دانشگاه برای کمک به توسعه استان تقدیر کرد. حاجتی این کار را الگوی مناسب و قابل تحسینی برای معرفی در سطح کشور و سایر دانشگاهها عنوان و ابراز امیدواری کرد با ادامه برنامه جامع، این دانشگاه بتواند از تمام ظرفیت خود جهت تاثیر گذاری در تصمیم سازی های استانی و ملی بهره براری کند.

شرکت های مستقر در پردیس پارک علم و فناوری بهبهان که نیاز استان را مرتفع کنند مورد حمایت قرار می گیرند

در ادامه این بازدید مدیرکل برنامه و بودجه استان از پردیس پارک علم و فناوری بهبهان به عنوان بخش مکمل اکوسیستم کار آفرینی دانشگاه بازدید کرد. سرپرست پردیس پارک علم و فناوری بهبهان ضمن ضرورت توجه ویژه به کسب و کار دانش بنیان به ویژه برای شهرستان بهبهان که از نرخ بالایی از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار برخوردار است، گزارشی از اقدامات انجام شده در این مجموعه طی یک ساله گذشته ارائه کرد. سپس مدیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از شرکت های مستقر در پردیس پارک علم و فناوری بهبهان بازدید و با فناوران این مجموعه و فعالیتهای آنان از نزدیک آشنا و اعلام آمادگی کردند که هر یک ازمجموعه های دانش بنیان را که بتوانند نیازهای استان و کشور را رفع نماید و داری طرح روشنی از مدل کسب و کار داشته باشد تا مرحله تجاری سازی مورد حمایت ویژه قرار دهد.

محوطه و معابر دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان متحول می شود

در ادامه برنامه مدیر کل برنامه و بودجه خوزستان از پروژه های نیمه تمام دانشگاه از جمله استخر دانشگاه و پروژه های مصوب هیات دولت برای این دانشگاه بازدید و قول مساعد داد تا هرچه سریعتر و تا یک سال آینده پروژه هایی نظیر محوطه سازی های دانشگاه و ساخت مجموعه سالن های چند منظوره دانشگاه تامین اعتبار و کار ساخت آن از اعتبارات استانی و ملی شروع و به زودی به بهره برداری برسد.

در ادامه جلسه ریاست دانشگاه ضمن تشکر و خیر مقدم خدمت میهمانان دانشگاه به اقدامات دانشگاه برای تبدیل شدن به دانشگاه نسل سه و معرفی الگوی این دانشگاه به وزارت علوم به عنوان پیشرو دانشگاههای نسل سه اشاره کرد.
وی در ادامه به نقش این دانشگاه به عنوان محور توسعه شهرستان و شرق استان اشاره و ابراز امیدواری کرد که از توافقاتی که به عمل می آید دانشگاه بتواند به رسالت خود در قبال جامعه به نحو احسن عمل نماید.
در ادامه اصغری پری علاوه بر معرفی دانشگاه و برنامه های توسعه ای آن به اقدامات ،برنامه و نیازهای این دانشگاه در حوزه های مختلف اشاره و اعلام کرد: اگر منابع مناسبی در اختیار دانشگاه قرار داده شود این دانشگاه بتواند ماموریت های خود برای نیازهای استانی را بخوبی ایفا نماید. علاوه براین خانم دهداری به ارائه مدل کار آفرینی دانشگاه بر اساس سند چشم انداز پرداخت و این مدل را راهکار و الگویی خوب برای دانشگاههای کشور معرفی کرد که می تواند در تربیت دانشجویان و فارغ التحصیلان متخصص و مهارت آموخته که نیاز امروز کشور است به صورت کاربردی مورد استفاده قرار گیرد.
در ادامه صالحی ویسی به عدم تخصیص اعتبارات یک درصد پژوهشی دستگاههای اجرایی استان به ویژه دانشگاههای شهرستانی انتقاد و ابراز امیدواری کرد با استانی شدن بودجه دانشگاهها صنایع و دستگاههای اجرایی ضمن تخصیص این منابع بتوانند نیازهای مطالعاتی و توسعه فناوری های خود را از طریق دانشگاهها و مراکز پژوهشی و شرکت های دانش بنیان و شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان تامین نمایند.
فرماندار بهبهان از مدیریت سابق فنی و حرفه ای بهبهان و مدیر کل فنی و حرفه ای خوزستان برای همکاری در ایجاد و توسعه مرکز ارتقای شایستگی دانشگاهیان تشکر کرد.

در همین راستا فرماندار بهبهان ضمن تشکر ویژه از ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان و مدیر کل فنی و حرفه ای خوزستان و معاونین ایشان در شهرستان بهبهان به اقدامات موثر دانشگاه اشاره و از ریاست دانشگاه برای کمک به توسعه شهرستان تشکر و با اشاره به مشکلات دانشگاه در حوزه تجهیزات و محوطه سازی وتامین زیرساخت های کارآفرینی مجموعه موجود دانشگاه را پویا ، فعال و با برنامه معرفی و اعلام آمادگی کرد تا با کمک دانشگاه و اجرای برنامه های آن از تمام ظرفیت مدیریت شهری همکاری نماید.

اقدامات دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان در مهارت آموزی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی باید به عنوان یک الگوی ملی مورد حمایت قرار گرفته و برای عموم مردم تشریح شود.

در پایان مدیر کل برنامه و بودجه خوزستان ضمن تشکر ویژه از مجموعه دانشگاه، ریاست دانشگاه خاتم الانبیاء(ص) را فعالترین رئیس دانشگاه استان در پیگری و حل مسائل توسعه استان و شهرستان معرفی کرد. او همچنین از سید نژاد معاونین و اعضای هیات علمی و کارکنان و دانشجویان دانشگاه تشکر و اقدامات انجام شده را تحسین بر انگیز و قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: در شرایط موجود کشور، دانشگاه خاتم الانبیاء(ص) با تعامل و فعال سازی ظرفیت های بین بخشی با همکاری خوب فنی و حرفه ای توانسته است مجموعه مهارت آموزی را فعال و به بهره برداری برساند. وی فعالیتهای کار آفرینی این دانشگاه و توسعه مهارت آموزی در این دانشگاه را نقطه روشنی از خدمات دانشگاه به جامعه عنوان کرد.

در این جلسه موارد زیر با اعتباری بالغ بر بر ۱۰ میلیارد تومان به تصویب رسید که عبارتند از:
ساخت یادمان شهید گمنام دانشگاه با مشارکت بنیاد شهید
تجهیز مجموعه های فرهنگی دانشگاه و مسجد دانشگاه با مشارکت استانداری خوزستان و دستگاههای فرهنگی
تجهیز کارگاهها و آزمایشگاههای مرکز ارتقای شایستگی فنی حرفه ای در جوار دانشگاه، با مشارکت اداره کل فنی و حرفه ای
محوطه سازی عمومی دانشگاه و اصلاح معابر با مشارکت استانداری خوزستان
ساخت سالن چند مجموعه ورزشی دانشگاه با مشارکت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
ساخت استخر دانشگاه با مشارکت استانداری خوزستان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
مشارکت در فعال سازی و بهره برداری اراضی دانشگاه در حوزه کار آفرینی منابع طبیعی.
لازم به ذکر است که مقرر گردید اعتبار ات مصوب شده طی دو دوره مالی و طی یک سال آینده در اختیار دانشگاه قرار گیرد.

امضای تفاهمنامه همکاری دانشگاه و اداره کل فنی وحرفه ای استان خوزستان

در ادامه این مراسم تفاهم نامه همکاری دانشگاه و فنی و حرفه ای استان خوزستان با هدف مهارت آموزی و همکاری های دو جانبه در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان در قالب برنامه مرکز ارتقای شایستگی دانشجویان و فارغ التحصیلان به امضای سید نژاد ریاست دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان و سواعدی مدیر کل فنی و حرفه ای استان خوزستان در حضور نماینده استاندار و ریاست سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان و فرماندار شهرستان بهبهان، به امضای طرفین رسید.

مجموعه ورزشی شهید بقایی بهبهان با اعتبارات مناسب سازمان مدیریت و برنامه ریزی به زودی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید

در حاشیه این مراسم مدیرکل سازمان برنامه و بودجه خوزستان به مردم شریف بهبهان دو نوید داد و دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان را مایه خیر برکت برای این شهرستان دانست.

وی به تصویب و تخصیص اعتبار تکمیل مجموعه ورزشی شهید بقایی بهبهان اشاره و اعلام کرد: این مجموعه یکی از مجموعه های فاخر استان در حوزه تربیت بدنی است که تخصیص اعتبار، این طرح را به بهره برداری کامل میرساند.

بخش دیالیز و ICU بیمارستانهای بهبهان متحول می شود.

وی همچنین به تصویب بودجه بسیار خوب وبیش از انتظار و تقاضای این شهرستان در تعمیر و تجهیزات دانشکده علوم پزشکی بهبهان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی اشاره و گفت: این بودجه که باهدف و اولویت افزایش تخت های دیالیز و ICU تخصیص داده شده بتواند نیازهای این شهرستان را رفع کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *