جاده های بهبهان نیازمند توجه ویژه مسئولین

صبح امروز جلسه شورای اداری شهرستان بهبهان به ریاست فرماندار شهرستان بهبهان و با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان و معاونین این اداره کل همچنین مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان و اصحاب رسانه و خبرنگاران در سالن جلسات فرمانداری بهبهان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه فرماندار بهبهان ضمن خیر مقدم به همه مدعوین حاضر در جلسه بصورت ویژه از حضور مدیر کل راه و شهرسازی و معاونین ایشان و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: تسلیت عرض می کنم ایام اربعین حسینی (ع) و آرزوی سلامتی دارم برای زائرین آقا اباعبدالله که در این ایام با پای پیاده به زیارت سید الشهدا (ع) عتبات عالیات مشرف شده اند و همچنین ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار و  بسیج دانش آموزی را گرامی می دارم، روزی که یادآور حوادثی سرنوشت ساز و آموزنده در تاریخ انقلاب اسلامی است و روزی که حوادث بزرگ، سرنوشت این ملت را در پیشانی خود حک کرده است.

وی افزود: سیزده آبان یادآور سه اتفاق مهم است: تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، قتل عام دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷و تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) که در واقع نقش موثری در تحرک انقلاب اسلامی داشتند.

علی مظفری در ادامه در خصوص دستور کار جلسه گفت: جلسه شورای اداری امروز با دو دستور کار یکی معارفه سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری و دیگری بررسی مسایل حوزه راه ها و شهرسازی با حضور مدیران کل مربوطه دنبال خواهد شد.

علی مظفری با تشریح شرایط شهرستان در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان داشت:

در رابطه با مشکلات مربوط به حوزه راه های اصلی و روستایی شهرستان بهبهان در زمینه راهداری و حمل و نقل جاده ای که نیاز به رسیدگی و بررسی و توجه ویژه دارد همچنین پروژه های اولویت دار شهرستان می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱-         الف: گاردیل محور بهبهان- رامهرمز ۵ کیلومتر اول ب: کمربندی میدان یادمان شهدای پیروز تا میدان ارجان

۲-         ساماندهی ورودی روستاهای بیدزرد-بیدبلند-دره نی-آب خرزهره-پیازکار-آب امیری-چهل کنار و تعیین دوربرگردان ایمن برای این روستاها

۳-         الف:حذف نقاط حادثه خیز با اولویت جاده زیدون (۱۱ نقطه حادثه خیز)/ ب: پیچ گردنه آب امیری ج: سه راهی تل چگاه با اجرای پل روگذر

۴-         تامین سهم آورده سازمان راهداری جهت انجام پروژه برکت  (در پروژه راه های روستایی)

۵-         نصب تابلو، علائم ایمنی، گاردریل و خط کشی راههای اصلی روستایی

۶-         بازسازی پل شکسته مسیری – درب مورگاه

۷-         نصب تابلوی راهنما و شناسایی- گاردریل – چراغ چشمک زن در سطح راههای ارتباطی بخش تشان

۸-         نصب برج نوری در ورودی تشان از سمت بهمئی – مطهری- آب ا میری

۹-         ساماندهی سه راهی بهبهان – لیکک- تشان و بهبهان –تشان-پیرآباد

۱۰-       پیگیری تخصیص اعتبار جهت بازسازی کامل پل خیرآباد و احداث کنارگذر

۱۱-       تعیین تکلیف مطالبات راهداری قبل از تفکیک و جداسازی ادارات راهداری و راه و شهرسازی

فرماندار شهرستان بهبهان با اشاره به شرایط موجود شهرستان در حوزه راه و شهرسازی نیز افزود: در خصوص بررسی و رسیدگی به مشکلات مربوط به حوزه راه های اصلی و روستایی شهرستان بهبهان می توان به پروژه های اولویت دار زیر اشاره کرد که انتظار می رود با توجه به مشکلات موجود با مساعدت مدیر کل محترم راه و شهرسازی نسبت به انجام این مهم اقدام لازم بعمل آید :

۱-         تعریض و روکش جاده اصلی بهبهان به تشان

۲-         بهسازی و روکش آسفالت محور چشمه شیخ (اصلاح ابنیه) ۶ کیلومتر

۳-         تخصیص  اعتبار تکمیل پروژه احداث جهت پل عبدیخانی

۴-         به جریان انداختن صورت وضعیت پیمانکار تیرهای برق جاده سیمان

۵-         انجام مطالعه و تسریع در انجام پروژه تعریض جاده قدیم اهواز (پروژه بیمارستان ولیعصر (عج) به طول ۵/۴ کیلومتر)

۶-         بهسازی و روکش آسفالت محور دودانگه به حیات آباد به طول ۱۳ کیلومتر

۷-         بهسازی و روکش آسفالت جاده قدیم اهواز حدفاصل سه راهی لاسبید تا چم سیاه

۸-         بهسازی و روکش آسفالت محور کره سیاه ۱۵ کیلومتر

۹-         تعریض پل های مسیر جاده از جمله پل آهنگران

۱۰-       روکش و آسفالت جاده های آنتنی روستاهای آب کنار و آب خرزهره

۱۱-       تبدیل آبنمای سرجوشرها به پل (آزادی – احد)- کلگه زار –مسیری

۱۲-       روگذر ورودی نیروگاه سیکل ترکیبی

۱۳-       ارتقاء درجه راه شهر بهبهان به بخش تشان  ( از روستایی به اصلی)

۱۴-       ارتقاء درجه راه از ۳ به  ۱ در محور داربهاره به دیلم

۱۵-       مطالعه و پیگیری جهت ارتقاء درجه راه های شهرستان از جمله تشان – محور بهبهان به دیلم- دیلم به امیدیه (موسوم به جاده داربهاره) – بهبهان به شهر منصوریه

۱۶-       اصلاح و بازسازی جاده خواجه خضر- لنگیرات- داربهاره

۱۷-       روکش جاده سه راهی پیرآباد به شهرک ولیعصر محدوده استان خوزستان

فرماندار شهرستان بهبهان سپس به بیان مشکلات موجود طرح جامعه شهری اشاره کرد و گفت: متاسفانه در خصوص طرح جامع از طرف مشاور محترم توجه لازم صورت نگرفته و مشکلات زیادی را برای مردم شهرستان بوجود آورده است که از مدیر کل محترم جهت حضور در شهرستان و تشکیل کارگروهی جهت بررسی و اصلاح طرح جامع تشکر می کنم و توقع و انتظار دارم با بررسی اصولی و صحیح، مشکلات موجود را مرتفع سازند.

وی در ادامه به دستور کار بعدی جلسه معارفه سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری پرداخت و گفت: امروز جناب آقای مهدی مرشد بهبهانی از نیروهای خوش فکر و اصیل شهرستان بعنوان سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری منصوب می شوند که امیدوارم همچون سنوات گذشته خدمتی بتوانند برای نظام جمهوری اسلامی منشاء خدمات ارزنده ای باشند و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.

در ادامه سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری گفت: تقدیر و تشکر می کنم از استاندار محترم و دلسوز، نماینده پرتلاش و فرماندار ساعی شهرستان که نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان بهبهان هستند و از حسن اعتماد و محبتی که به بنده جهت تصدی این مسولیت داشته اند تشکر می کنم.

وی افزود: امیدوارم با حضورم در شهرستان بهبهان بتوانم سهم کوچکی در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) داشته باشم، بنای کارم را بر رفتار صادقانه و خالصانه جهت خدمت به مردم نجیب و کم توقع بهبهان دارم شهرستانی که در آن بزرگ شده و رشد کرده ام .

مرشد بهبهانی اضافه کرد : تلاشم اینست تا بتوانم بر اساس رهنمود های استاندار محترم، نماینده دلسوز و فرماندار پرتلاش شهرستان با همکاری و کمک همه مدیران به مردم شهرستان خدمت کنم. البته متکی به اصل همکاری و تعامل بوده و امیدوارم در این مسیر بتوانم کمک کوچکی برای رفع مشکلات شهرستان باشم.

سپس شهرداران شهرهای بهبهان، تشان، منصوریه و سردشت زیدون و بخشداران بخش مرکزی، تشان و زیدون به بیان مسایل و مشکلات حوزه خود پرداختند.

در ادامه مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای پیشنهاد دادند مسایل مطرح شده در جلسه ای تخصصی پس از شورای اداری بررسی و تصمیم گیری شود.

در پایان جلسه نیز فرماندار شهرستان بهبهان، مدیران زیر را معارفه کرد:

ورزشی شهردار بهبهان ، نصیریان شهردار تشان ، کرمی شهردار سردشت زیدون ، کاظمی ثبت اسناد و املاک ، عسکری سرپرست اداره ورزش و جوانان ، شیرودی ریس دامپزشکی ، حمیدیان سرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت ، شیریان سرپرست بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) ، فرجیان پور سرپرست بیمارستان دکتر شهید زاده و موسوی نسب سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان که ضمن آرزوی موفقیت برای این مدیران از خدمات ارزنده مدیران سابق نیز تقدیر و تشکر شد.

در پایان جلسه حکم انتصاب مهدی مرشد بهبهانی به سمت معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری توسط فرماندار شهرستان داده شد و با اهدای لوح سپاس از شهردار سابق سردشت زیدون تقدیر شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *