حمایت وزارت نفت از توسعه صنعت پتروشیمی

خورنا|باقرگل فر:وزیر نفت تأکید کرد : وزارت نفت برای توسعه صنعت پتروشیمی و افزایش تولید ملی از تمام بخش ها چه خصوصی و چه خصولتی حمایت می کند.

  بیژن زنگنه وزیر نفت، امروز (شنبه، ۱۳ آبان ماه) در آیین معارفه مرضیه شاهدایی، قائم مقام وزیر نفت و سیدرضا نوروززاده، مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهارکرد: برای نخستین بار است که یک بانو به عنوان قائم مقام وزیر نفت منصوب می شود و بنده تغییر را از انتصاب ایشان شروع کرده ام نه از تغییر مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی.

وی با اشاره به این که به دنبال فردی برای کمک به مدیریت صنعت نفت بودم، افزود: در این مسیر، سرکارخانم شاهدایی را با توجه به تجربه ایشان انتخاب کردم تا همکاری دائمی بین قائم مقام و وزیر شکل بگیرد.
وزیر نفت، برای مرضیه شاهدایی آرزوی توفیق کرد و ادامه داد: قائم مقامی بالاترین سمتی است که تاکنون یک بانو در صنعت نفت داشته است.

وزیر نفت، انتصاب خانم شاهدایی را از نمادهای توجه وزارت نفت به نقش زنان در صنعت دانست و گفت: بانوانی که در تصمیمات اصلی صنعت نفت حضور دارند، تعداد بسیار بالایی است.البته نسبت خانم هایی که در نفت حضور دارند نسبت به کل کارکنان نفت بسیار پایین است.
زنگنه در پاسخ به صحبت هایی که در انتصاب ایشان از سوی بعضی از منتقدان مطرح شده بود، تصریح کرد: قصد بنده از این انتصاب هم ارتقای جایگاه بانوان با توجه به تأکیدات ریاست جمهوری و تعهد خودم بوده است و هم این که بار سنگینی از دوش خودم با حضور ایشان در مدیریت صنعت نفت برداشته شود.

وی با اشاره به این که از این به بعد در استخدام ها و در بکارگیری نیرو، بالای ۴۰ تا ۵۰ درصد بانوان وارد صنعت می شوند که این موضوع بسیار در آینده مهم است و آن تبعیض هایی که در گذشته به بانوان شده بود، کنارگذاشته شده است، تأکید کرد: در استخدام ها، دانشگاه ها و مزایا هیچ فرقی میان مردان و زنان وجود ندارد و خوشبختانه بانوان نیز با شایستگی انجام وظیفه می کنند.

وزیر نفت با اشاره به این که بنده ۳۰ سال است که از نزدیک با آقای نوروززاده آشنا هستم، گفت: ایشان در تمام دورانی که نماینده مجلس شورای اسلامی بودند عضو کمیسیون صنایع نیز بودند که بسیار موثر و موفق عمل کرده اند. همچنین ایشان همکاری نزدیکی با ما در دوره مسئولیتشان چه در شستا و چه در ایدرو در پروژه های پارس جنوبی و ستاره خلیج فارس داشته ایم.
وزیر نفت، با بیان این که پتروشیمی امروز با پتروشیمی ۲۰ سال گذشته بسیار متفاوت است، اظهار کرد: پتروشیمی امروز بیشتر یک سازمان حمایت کننده و تنظیم کننده است و مباشرت در تولید ندارد بلکه کمک به اجرای طرح ها به بخش خصوصی و خصولتی دارد.
وی با اشاره به این که از اولویت هایی که برای مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیان شده است، پیشرفت هرچه بیشتر طرح های میان دستی است، افزود: باید کمک کنیم تا زنجیره تولید صنعت پتروشیمی تکمیل شود و ارزش افزوده بالاتری به همراه اشتغالزایی در کشور ایجاد شود.
وزیر نفت ادامه داد: طرح های GTP و GTX نیز به منظور اشتغالزایی در کشور باید انجام شود که عملا جایگزین بسیار خوبی برای طرح های قدیمی است که با پیشرفت فناوری باید انجام شوند.
زنگنه، پیگیری روند توسعه مناطق ویژه را از جمله وظایف مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی دانست و گفت: امیدوارم با همکاری بخش خصوصی و مدیران باتجربه این صنعت شاهد توسعه هرچه بیشتر این صنعت باشیم.
وی با تأکید بر جوانگرایی در کل صنعت نفت تصریح کرد: مدیران باتجربه باید تجربه خود را متناسب با شرایط روز به مدیران جوان منتقل کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *