ساخت طرح جدید یک میلیون تنی تولید اتیلن در پتروشیمی بندر امام

خورنا|باقرگل فر:مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با اشاره به افزایش ۶۴۰ هزار تنی ظرفیت تولید اتان با بهره برداری از طرح NGL 3200، اعلام کرد: از محل این افزایش تولید اتان ساخت طرح جدید یک میلیون تنی تولید اتیلن در پتروشیمی بندرامام در دستور کار قرار گرفته است.

رضا امیری مدیرعامل پتروشیمی بندرامام درباره آخرین وضعیت اجرای طرح جدید افزایش ظرفیت تولید اتیلن در پتروشیمی بندر امام، گفت: پتروشیمی بندر امام برای تامین خوراک مورد نیاز خود از چند سال قبل مطالعات اجرای طرح های جدید جمع آوری گازهای همراه نفت را در دستور کار قرار داده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با اعلام اینکه یکی از طرح‌های تامین خوراک واحد ان جی ال ۳۲۰۰ بوده که قرارداد آن با شرکت ملی نفت ایران امضا شده است، تصریح کرد: با ساخت این طرح ان جی ال خوراک پتروشیمی بندرامام را تامین خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه این ان جی ال اتان ریچ بوده یعنی میزان اتان در داخل آن بالا است، اظهار داشت: اخیرا با درایت و حمایت وزیر نفت عملیات ساخت این طرح جدید جمع آوری گازهای همراه نفت به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس واگذار شده است.
وی با بیان اینکه قرار است با ساخت این طرح ان جی ال گاز آن به شبکه سراسری تزریق و خوراک تولیدی به پتروشیمی بندر امام منتقل شود، بیان کرد: در شرایط فعلی با کمبود خوراک C3+ روبرو بوده که با راه اندازی و ساخت طرح ان جی ال ۳۲۰۰ خوراک C3+ آن به واحدهای NF پتروشیمی امام منتقل، تفکیک و به عنوان محصولات نهایی استحصال خواهد شد.
امیری ظرفیت تولید اتان طرح ان جی ال ۳۲۰۰ را حدود ۶۴۰ هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح ان جی ال و افزایش ظرفیت تولید خوراک اتان، پتروشیمی بندر امام قصد دارد یک طرح اتیلن یک میلیون تنی احداث کند که مصوبه ساخت آن از هلدینگ خلیج فارس اخذ شده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با یادآوری اینکه هم اکنون کار تهیه اسناد و مناقصه برگزار شده و در مراحل نهایی برگزاری مناقصه را پشت سر می گذاریم، تبیین کرد: در مناقصه، صاحبان لیسانسی که در خصوص واحدهای اتیلن در کشور فعالیت دارند همچون شرکت های لینده آلمان و تکنیپ فرانسه حضور دارند.
به گفته این مقام مسئول برای حضور در مناقصه ساخت این طرح جدید تولید اتیلن تاکنون لینده آلمان با دو شرکت ایرانی مشارکت کرده و شرکت نارگان که قبلا با تکنیپ همکاری داشته در پروژه کاویان هم با توجه به تجربه ای که دارد در مناقصه شرکت می کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *