سرگشاده با علی گلمرادی:

آقای گلمرادی! روبروی آینه بایست

پتروشیمی مارون

خورنا | سرویس سیاسی: یک شهروندی بندرماهشهز و از کارکنان پتروشیمی مارون در یادداشتی خطاب به علی گلمرادی مطالبی را بیان کرده که یک نسخه از آن به خورنا رسیده است. متن این یادداشت به شرح زیر است:

جناب آقای گلمرادی

نماینده محترم مردم شریف بندر ماهشهر ، بندرامام خمینی (ره ) ، بندر هندیجان ، امیدیه و جایزان در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با احترام فراوان ، نخست بگویم که دوست دارم بعداز این یادداشت همدیگر را ببینیم یعنی به دوستی و لبخند همدیگر را ببینیم و نه به دلخوری… البته : شاید !

اخیراً اعلام فرمودید که انتصاب چهار نفر غیربومی به عنوان اعضای هیئت مدیره شرکت پتروشیمی مارون ، خاطر مبارک را برآشفت و تاکید فرمودید که جلوی این اتفاق را خواهید گرفت … ( نقل مضمون )

به عنوان شهروندی از حوزه انتخابییه حضرتعالی و نیز کارمندی از کارکنان پتروشیمی مارون چند نکته تقدیم جنابعالی و همشهریان عزیزم می کنم :

جناب آقای نماینده !

حضرتعالی نماینده مجلس قانون گذاری هستی و طبیعتاً دو وظیفه اصلی داری « قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون »

بسیار مشتاقم بدانم که دخالت در انتصاب مدیران، لابی و معامله در عزل و نصب ها و دفاع از مدیری که چندین سال سکان مدیریت یک شرکت را در دست داشته است و تمام عیب های مدیریتی خود را با درآمد سرشار شرکت پوشانده است، در کدام بخش از وظایف نمایندگی حضرتعالی ، وجاهت قانونی می یابد؟!

جناب قانون گذار!

طبق قانون ( و به ضرورت قانون نانوشته حمایت از تحصیل کردگان بیکار وطن ) به کارگیری بازنشستگان در هر رده و شغلی ، کاری غیرقانونی است . مدیری که شما ( و نیز یکی از نمایندگان اهواز ) به تحریک برخی افراد معلوم الحال به دنبال ابقای ایشان هستید ، بازنشسته می باشد و لذا حضور وی در سمت مدیرعاملی یک پتروشیمی قانونی نمی باشد . خواهش می کنم به عنوان نماینده مردم در شورای قانون گذاری، از یک اقدام غیرقانونی حمایت نفرمائید .

جناب آقای گلمرادی

در سخنانتان به انتصاب چهار نفر غیربومی در هیئت مدیره پتروشیمی مارون اشاره کردید و از موضوع برآشفتید.

الف) اعضای هیئت مدیره شرکت مذکور و همه شرکتهای منطقه همه غیربومی هستند و اصولاً در طول تاریخ این شرکت فقط یک نفر خوزستانی الاصل در ترکیب سالهای دور این شرکت حضور داشت و جالب تر اینکه اغلب اعضای هییت مدیره های شرکت های منطقه بومی نیستند و هیچ کدام از اعضای هیئت مدیره ها و از جمله اعضای هییت مدیره و مدیر عامل پتروشیمی مارون و هیچ کدام از شرکتهای منطقه ساکن منطقه نیستند.

ب) علیرغم اینکه مستحضرید که اعضای هیئت مدیره پتروشیمی مارون پنج نفر می باشند ، به حضور چهار نفر غیربومی معترض شدید ! چرا ؟! چرا به حضور مدیرعامل غیربومی معترض نشدید؟ نکند باور کرده اید ایشان بومی هستند؟ بومی شمال شرق در جنوب غرب!

ج) جناب گلمرادی حافظه کوتاه مدت تان چطور است ؟  مسئولین و منصوبین را با همان چوبی می زنید که در دوران مبارزات انتخاباتی با آن مورد نوازش قرار گرفتید و منتقد آن بودید ؟! خوب به خاطر دارم روزی منتقدانی که حضرتعالی را غیربومی خواندند با ادبیاتی نزدیک به همین ادبیات چند روز پیش ، فتنه گر می خواندی !  چه شد که اکنون خود منادی بومی و غیر بومی شده ای؟

د) و بالاخره اینکه حضرتعالی در پارلمان مملکت قانون گذاری می کنی. آیا حضور افرادی از جمهوری اسلامی ایران در هیئت مدیره یک طرح و شرکت ملی ، منع قانونی دارد ؟ آیا سخن نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید پشتوانه و وجاهت قانونی داشته باشد ؟ راستی نظر حضرتعالی و نماینده اهواز در مورد استخدام غیربومی ها در پتروشیمی مارون ( که صراحتاً از نظر قانون گذار منع گردید و لذا غیرقانونی است ) چیست ؟ درباب این اقدام مدیرعامل نظری ندارید؟

جناب نماینده مردم منطقه

هیچ حواس تان هست که خواسته یا ناخواسته، همراه مدیری شده اید که تلاش میکند تا بعد از ۹ سال و با وجود بازنشسته شدن، همچنان سکان یکی از پردرآمدترین شرکت های منطقه و کشور را در دست بگیرد ؟! در حالی که سرخوردگی پرسنل را که اوج افسردگی شان را در تمامی سطوح از ریاست مجتمع تا کارگران ساده، با یک حضور ساده و گذرا در شرکت خواهید دید! بهتر نبود تذکر قانونی می دادید که ایشان بازنشسته است و طبق قانون به کارگیری بازنشستگان ممنوع است ؟!

جناب آقای گلمرادی

دل تان برای مردم حوزه انتخابیه تان می تپد؟ نگران حضور چهار نفر ( یا پنج نفر ) غیر بومی در هیئت مدیره شرکت هستید ؟ این گوی و این میدان ! ورود کنید ، بررسی کنید و اقدام کنید !  تعداد استخدامی های این شرکت در سال جاری، تعداد غیربومی های استخدام شده، مدارک تحصیلی و… را بررسی کنید. بررسی کنید که آیا این استخدام ها بر اساس نیاز شرکت بوده است یا خیر؟ ولی کوتاهی نکنید.

جناب آقای گلمرادی

در حالی که جوانان ارزشمند حوزه انتخابیه حضرتعالی، گاهاً بیش از هفت سال به صورت روزمزد در پتروشیمی مارون عرق ریخته اند و خون دل خورده اند، چگونه میشود افرادی بدون نیاز شرکت و غیر بومی در آن شرکت به استخدام در بیایند؟ لطفا بررسی کنید!

جناب آقای گلمرادی

به حرمت مردم عزیز منطقه ام که مسئولیت سنگین نمایندگی آنان را بر دوش می کشی و ردای این مسئولیت را بر دوش انداخته ای ، برایم بسیار عزیز هستی . هر چند از اظهار نظرهای گاه به گاهت دلخور باشم !

افراد بسیاری در آن سال ها خون دل خورده اند و رنج دوران برده اند و همچنان به صورت روزمزد و اندرخم یک کوچه مانده اند و گروهی کوچک از راه رسیده نارسیده ، استخدام شده اند.

یک بار – فقط یک بار – با اعلام قبلی در پتروشیمی مارون حضور یابید . در محیطی امن  –  بدون حضور افراد حراست و با دادن تاًمین جانی و شغلی –  درد دل همکاران بنده را بشنوید تا از واقعیت های پتروشیمی مارون باخبر شوید.

جناب آقای نماینده

روبه روی آینه بایست،

کت و شلوار زیبایت را مرتب کن . گذشته ات را به یاد آر و نیم نگاهی به آینده ات بکن . بادی به گلو بینداز و این شعر (( اینگه بورگ باخمان )) شاعر آلمانی را با صدای دو رگه زیبایت بخوان . خدا را چه دیدی شاید در دلت تاثیری کرد :

روز دشوارتری در راه است.

مهلت کوتاهی که در اختیار توست

اندک اندک به پایان می رسد.

به زودی باید بند کفش ات را ببندی

و سگ ها را به دور دست بتارانی…

 

به پیرامون ات نگاه مکن !

بند کفش ات را ببند

سگ ها را بتاران

ماهی ها را به آب رها کن

روزهای دشوارتری در راه است …

عزت زیاد – یا حق

س –  خاکی نهاد

به نمایندگی از پرسنل پتروشیمی مارون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • Ramin اخی،خدایی ما مردم منطقه چقدر عقده شده بود رو دلمون بلااخره یه نماینده بیاد که کاری باشه،و بشه باهاش کارت رو راحت در میان بگذاری،خدا لعنت کند مسولین قبلی منطقه که در خفا هزار تا کار میکردن،گلمرادی خدا قوتت بده برادر.و به دشمنانت صبر?