قصه تلخ تبعیض ها در مجموعه شهرداری دزفول همچنان ادامه دارد/ عدالت، وعده ای که در حد شعار باقی ماند

خورنا|یاسین مهرپرور: در شهریور ماه بود که مهندس کرمی نژاد بعد از گذراندن دوره مسولیتش با کارنامه ای کم فراز و پرنشیب ، دل از شهرداری دزفول کند تا با نظر شورای پنجم و پیش از تایید حکم شهردار منتخب دزفول (مهندس دوایی فر) ، ایمان کناری زاده سرپرست روزهای پاییزی شهرداری دزفول باشد. روزهایی سخت و خزان که انتظار می رفت به همت شورای شهر و سرپرست جوان شهرداری، شفاف و بهاری به پیش برود در نهایت تبعیض و بی عدالتی را همسفر بادهای پاییزی کرده و مشام کارمندان با سابقه شهرداری را نوازش داد!
.
با روی کار آمدن شورای پنجم موضوع تبدیل وضعیت کارمندان شهرداری بصورت جدی در دستور کار شورا قرار گرفته که بخاطر حساسیت های موجود این عزیزان به دنبال ساز و کاری هستند تا ضمن تأمین امنیت شغلی کارمندان، وضعیت مالی و نیروی انسانی شهرداری را سر و سامان دهند.

مطمئنا همه اعضای شورای شهر و رسانه ها با روند شفاف و قانونی تبدیل وضعیت کارمندان شهرداری مشکلی ندارند.

قضیه وقتی مشکل دار می شود که برخی اعضای شورای شهر با جلب نظر سرپرست شهرداری، در حرکتی عجولانه ، بدور از شفافیت و بدون اطلاع سایر اعضای شورای شهر به دنبال تبدیل وضعیت نور چشمی های خود هستند.

دیروز زیر پوست شهرداری خبر از لایحه ای داشت که در کنار تبدیل وضعیت بحق چند تن از آتشنشانان، برخی اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری، با برنامه ریزی قبلی و اطلاع از لایحه مد نظر، نفرات مورد نظر خود را از کارمندان شهرداری یارگیری کرده و به بهانه تبدیل وضعیت این آتشنشانان، از این فرصت استفاده کرده و نفرات مد نظر خود را تبدیل وضعیت کنند.

این روند سراسر تبعیض شهرداری در حالی با فشار برخی اعضای شورای شهر صورت می گیرد که چند ماه پیش این اعضا با قول تبدیل وضعیت کارمندان شهرداری کسب رأی کرده و وارد شورای پنجم شده اند اما اکنون تبدیل وضعیت نورچشمی های کم سابقه خود را ، مقدم تر از کارمندان با سابقه شهرداری می دانند.

در همین راستا ظهر دیروز تجمعی متشکل از کارمندان مناطق سه گانه شهرداری در اعتراض به این ناعدالتی ها انجام شد که تجمع کنندگان خواستار رسیدگی منصفانه به تبدیل وضعیت ها بر اساس سابقه کار شدند که این تجمع با قول رسیدگی قاطع ریاست شورای شهر به پایان رسید.

جالب اینجاست این تبعیض ها زمانی در شهرداری رخ می دهد که بخاطر تخلفات و اقدامات غیرقانونی که در دوره گذشته صورت گرفته، شهرداری دزفول را مورد بازرسی های شدیدی قرار داده است.

وضعیت این روزهای شهرداری در ادامه آسیب هایی که در گذشته شاهد آن بودیم انسان را بیش از پیش به یاد ضرب المثل «گل بود به سبزه نیز آراسته شد!» می اندازد.

ما همچون گذشته در کنار کارمندان و کارگران زحمتکش شهرداری هر گونه تبعیض و ناعدالتی را فریاد زده و برای تبدیل وضعیت و همچنین پرداخت حقوق معوقه این عزیزان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد .
مشکل گشا