رئیس اتاق بازرگانی اهواز: خوزستان توانایی پوشش بخش قابل توجهی از بازار قطر را دارد

رئیس اتاق بازرگانی اهواز- اعتقاد داریم که خوزستان بخوبی میتواند بخش قابل توجهی از بازار قطر را پوشش دهد زیرا هم دارای تولیدات با کیفیت است و هم دارای بندر به منظور صادر کردن تولیدات فراوان خود است.

خورنا-احمدرضارستمی:شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی اهواز در جلسه ای با سفیر ایران در کشور قطر در حاشیه نمایشگاه مواد غذایی دوحه قطر گفت: علیرغم حجم مبادلات اقتصادی( ۱/۵ تا ۱) میلیارد دلاری که با کشور قطر داشته‌ایم ولی فعالین اقتصادی ما همچنان از مشکلات بانکی در این زمینه رنج می‌برند.

وی ادامه داد: البته وجود چنین مشکلات بانکی تنها مختص به مبادلات اقتصادی با کشور قطر نیست بلکه در امر مبادلات با همه کشورهای حوزه خلیج فارس وضع به همین منو‌ال است.

وی سفارتخانه‌ها را مانند خانه دوم هر کشوری معرفی کرد و افزود: سفارتخانه‌ها به خوبی می‌توانند در گسترش فعالیت‌های اقتصادی کشور کمک شایانی را به اتاق‌های بازرگانی داشته باشند.

عموری بیان کرد: از آنجایی که کشور قطر فاقد اطلاعات کافی از میزان توانمندی‌ها و پتانسیل استانهای کشور است لذا فعالان اقتصادی قطر، از نمایندگان هر استان کشورمان در این نمایشگاه مواد غذایی درخواست کردند که زمینه‌های فعالیت و توانایی‌های استانهای خود را معرفی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز اظهار داشت: اعتقاد داریم که استان خوزستان بخوبی میتواند بخش قابل توجهی از بازار قطر را پوشش دهد زیرا هم دارای تولیدات با کیفیت است و هم دارای بندر به منظور صادر کردن تولیدات فراوان خود است.

وی در پایان گفت: بی‌شک در امر مبادلات تجاری با کشور قطر به کمک و مساعدت دستگاههای دولتی و بویژه بخش اقتصادی و بازرگانی سفارتخانه ایران در قطر نیازمند هستیم لذا براین اساس از سفیر محترم کشورمان در قطر استدعا داریم که در این امر مهم، همکاری و مساعدت لازم را با استان خوزستان داشته باشد.