در ستاد اربعین استان:

استاندار خوزستان: صادرات به عراق در ایام اربعین متوقف نمی‌شود/ برای اعزام زائران از طریق مرز دریایی هم آمادگی داریم.

شریعتی- امسال در ایام اربعین اگر طرف عراقی همکاری کند این برنامه را داریم که با توجه به سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، به هیچ عنوان شاهد بستن مرزها و توقف در صادرات به سمت کشور عراق نباشیم.

خورنا-احمدرضارستمی: در پایان جلسه ستاد اربعین استان که امروز چهارشنبه سوم آبانماه در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جلسه امروز به منظور بررسی آخرین هماهنگی های لازم در مرزهای چذابه و شلمچه برگزار شده بود اظهار کرد: بحمدالله دستگاههای مربوطه وظایف خود را به نحو احسن انجام داده و هر دو مرز چذابه و شلمچه هم اکنون آماده پذیرایی از زائرین محترم اربعین می‌باشند.

وی در ادامه به تردد زائرین به سمت عراق که هم‌اکنون در جریان است اشاره کرد و افزود: در حال حاضر پارکینگها، مواکب، راهها و پایانه‌های مرزی همه و همه آماده هستند و هیچ مشکل خاصی در این خصوص موجود نیست.

شریعتی اظهار کرد: تنها یک مشکل کوچک در زمینه پُست و ارسال کُند پاسورت زائرین به سمت کنسولگریهای عراق وجود دارد که مسلماً با پیگیری که به عمل می‌آوریم این مسئله نیز به زودی حل می‌شود.

استاندار خوزستان به عدم توقف صادرات در مرزهای چذابه و شلمچه در این ایام اشاره کرد و گفت: اگر چه روند صادرات در این محلها اکنون کمی به کندی صورت می‌گیرد ولی بحمدالله همچنان طی دیروز و امروز در جریان بوده است.

وی ادامه داد: ما امسال تلاش داریم که در هر دو مرز روند صادرات به عراق ادامه پیدا کند و اگر نشد لااقل در شلمچه هیچ توقف صادراتی صورت نگیرد.

شریعتی تصریح کرد: امسال اگر طرف عراقی همکاری کند این برنامه را داریم که با توجه به سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، به هیچ عنوان شاهد بستن مرزها و توقف در صادرات به سمت کشور عراق نباشیم. البته در این خصوص هم رایزنی هایی توسط معاون امنیتی انتظامی استان با دست‌اندرکاران در مرز شلمچه صورت گرفته که خوشبختانه براساس قول‌های داده شده جای هیج گونه نگرانی وجود ندارد.

استاندار خوزستان در پایان امکان اعزام زائرین به کشور عراق را از طریق مرز دریایی را هم امکان پذیر دانست و گفت: در سال گذشته از طریق سه کشتی این کار صورت پذیرفت و امسال هم اگر استقبال مردمی وجود داشته باشد برای اعزام از طریق مرز دریایی هم آمادگی داریم. البته بحث صادرات کالا در این مسیر به دلایلی چون کمبود امکانات دریایی و همچنین گرانی قیمت با توجه نزدیکی مسیر کاملا منتفی است.