در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان:

استاندار خوزستان: بانکهای استان مانند سدی در مقابل اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی شده‌اند

شریعتی-علیرغم دستگاههای خدماتی استان که در جهت دستورات دولت در رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی گام برمی‌دارند بانکهای خوزستان همانند سدی در مقابل اشتغالزایی و عمل به اقتصاد مقاومتی شده‌اند.

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که امروز سه شنبه دوم آبانماه که در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد غلامرضا شریعتی اظهار کرد:چندی پیش وزیر صنعت و معدن و تجارت با ارائه یک گزارش جامع و کامل، عملکرد سه ماهه و شش ماهه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور را به اطلاع ریاست محترم جمهور رسانید.

وی افزود: براساس این گزارش خوزستان از لحاظ برگزاری تعداد جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید طی سه ماهه اول سال ۹۶ رتبه ۱۵ کشوری را بدست آورده است در صورتی که رتبه استان در شش ماهه اول امسال، چهارم کشور می‌باشد.

شریعتی تعداد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان را ۵۷۴ مصوبه اعلام کرد و افزود: از این لحاظ خوزستان رتبه دوم کشوری را دارد که به واقع کسب این رتبه نشان دهنده تلاش و اهتمام جدی کارگروه ستاد تسهیل استان است.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: اما مسئله مهمی که با مشاهده این مصوبات با آن رو برو می‌شویم اینست که ۹۵ درصد مصوبات در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، بانکی بوده‌اند در صورتی که میانگین مصوبات بانکی در کل کشور ۵۶ درصد بوده است که این مسئله بخوبی نشان می‌دهد که خوزستان با بانکهای خود مشکلات فراوانی را در دادن تسهیلات رونق تولید دارد.

وی ضمن اشاره به همکاری‌های بسیار خوب دستگاههای خدماتی استان با دولت در رفع موانع تولید اعلام کرد: براساس گزارش وزیر تنها پنج درصد از کل مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به حوزه دستگاههای خدمات رسانی چون گاز، آب، برق و غیره مربوط می‌شود در صورتی که میانگین مصوبات کشوری در این خصوص ۴۴ درصد است که به زبان ساده‌تر یعنی دستگاه‌های خدمات رسان خوزستان در این خصوص به خوبی انجام وظیفه کرده و کمتر نیاز به تصویب مصوبه‌ای در ستاد برای الزام آنها به این امر بوده است.

شریعتی افزود: ولی متأسفانه علیرغم دستگاههای خدماتی استان که در جهت دستورات دولت در رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی گام برمی‌دارند بانکهای خوزستان همانند سدی در مقابل اشتغالزایی و عمل به اقتصاد مقاومتی شده‌اند.

عالیترین مقام اجرای استان یادآوری کرد: بنابراین لازم است که در این زمینه هر چه سریعتر یک فکری اساسی لحاظ شود و به منظور رفع آن یک اراده درون استانی بوجود آید زیرا چنین مسئله‌ای تنها منشاء درون استانی داشته و هیچ ارتباطی به کل کشور ندارد چون بانکها در دیگر استانها برخلاف خوزستان دارای وضعیت بهتر و شرایط‌ بانکی روانتری هستند.

استاندار خوزستان در پایان ضمن بیان اینکه آمارهای ارائه شده از سوی وزیر به خوبی گویای عدم همکاری بانکهای خوزستان با کارگاههای کوچک و متوسط استان هستند خاطر نشان کرد: لازم است که در این خصوص سرپرستی شعب بانکهای ملی استان توضیحات لازم را ارائه دهد و همچنین جلسه بعدی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هم فقط به این مسئله اختصاص یابد تا هر چه سریعتر این موضوع هم به نوعی در استان ساماندهی شود.