ﺭﺋﯿﺲ ﻫﯿﺎﺕ ﻣﺪﯾﺮﻩ ﮐﺎﻧﻮﻥ ﺍﻧﺠﻤﻦﻫﺎﯼ ﺻﻨﻔﯽ ﮐﺎﺭﻓﺮﻣﺎﯾﯽ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ: بخش خصوصی حلقه مفقوده اشتغال است/وجود بیش از ۸۰ هزار مانع قانونی کسب و کار در کشور

محمد هادی قنوات حلقه مفقوده اشتغال را بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: در برنامه ششم توسعه قرار بر این بود که به ازای هر سالی که می‌گذرد، به مرور زمان تعدادی از این موانع کسب و کار برداشته شوند.

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه شورای اشتغال استان ﺭﺋﯿﺲ ﻫﯿﺎﺕ ﻣﺪﯾﺮﻩ ﮐﺎﻧﻮﻥ ﺍﻧﺠﻤﻦﻫﺎﯼ ﺻﻨﻔﯽ ﮐﺎﺭﻓﺮﻣﺎﯾﯽ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ اظهار کرد: ﮐﺎﻧﻮن با بیش از ۸۰ تشکل صنفی کارفرمایی تقریبا می‌شود گفت که سخنگوی بخش خصوصی یا کارفرمایی در استان است.

وی تَشَکل‌های عضو کانون را دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه خدمات و صنعت دانست و یادآور شد: چندی پیش معاون عمرانی وزیر کشور در گزارشی گفته بود که کل درآمد شهرداری‌های خوزستان برابر با نصف درآمد شهرداری شیراز است که به واقع چنین گزارشی به خوبی نشان می‌دهد که خوزستان در چه وضعیتی نابسامانی هم‌اکنون قرار دارد و در حال از دست دادن چه پتانسیل‌هایی است.

قنوات ضمن بیان این مطلب که ۸۰ درصد درآمد شهرداری اصفهان را بخش خصوصی متقبل شده عنوان کرد: سال گذشته شهرداری اصفهان در سایه سرمایه‌گذاری ۱/۵ میلیارد دلاری که به عمل آورده بود توانست در حدود ۲۵ هزار شغل را ایجاد کند.

وی حلقه مفقوده اشتغال را بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: در برنامه ششم توسعه قرار بر این بود که به ازای هر سالی که می‌گذرد، به مرور زمان تعدادی از موانع کسب و کار برداشته شود؛ معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه در گزارشی به وجود ۸۲ هزار قانون، آئین‌نامه و بخشنامه در کشور اشاره کرد که همگی آنها جزء موانع کسب و کار، به حساب می‌آیند.

ﺭﺋﯿﺲ ﻫﯿﺎﺕ ﻣﺪﯾﺮﻩ ﮐﺎﻧﻮﻥ ﺍﻧﺠﻤﻦﻫﺎﯼ ﺻﻨﻔﯽ ﮐﺎﺭﻓﺮﻣﺎﯾﯽ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ توصیه کرد: لازم است که حوزه مدیرت شهری را به جلسات شورای اشتغال دعوت و بخش خصوصی را هم تکریم و به حوزه سرمایه‌گذاری داخل استان وارد کنیم.

وی در پایان ضمن تاکید بر لزوم حمایت از محصولات تولیدی استان، یادآوری کرد: از آنجایی که در خوزستان نزدیک به دو هزار واحد صنعتی وجود دارد که با ظرفیت ۳۰ تا ۴۰ درصدی خود فعالیت می‌کنند لذا باید با تصویب مصوبات حمایتی، این بخش‌های خصوصی را در امر تولید هر چه بیشتر ترغیب کنیم تا شاهد جهش بزرگ این واحدها در امر اشتغال و نیز سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر آنها در استان باشیم.