با حضور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور

روند احداث نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک بررسی شد

ظهر امروز با حضور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور و پیگیری های نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، روند احداث نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک بررسی شد.

مدیر کل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی ایران در این بازدید گفت: ما بر وعده خود مبنی بر اتصال واحد گاز نیروگاه در اواخر سال ۹۸ معتقد هستیم و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده این امر محقق می‌شود.

محسن طرزطلب در حاشیه بازدید از روند احداث ۳ نیروگاه برق حرارتی اندیمشک با بیان اینکه ۳ نیروگاه سیکل ترکیبی با هدف پایداری شبکه و نیز صادرات برق به کشور عراق در حال احداث است اظهار کرد: روند عملیات اجرایی با توجه به مدت کوتاهی که از زمان تحویل و قطعی شدن پروژه می‌گذرد قابل‌قبول است.

وی با اشاره به‌کندی پروژه‌های نیروگاهی در ابتدای آغاز فرآیند کاری عملیات عمرانی و احداث نیروگاه‌ها افزود: پروژه‌های نیروگاهی به دلیل انجام فاز مطالعاتی در ابتدا به‌کندی انجام می‌شوند که پس از پایان فاز مطالعاتی شاهد سرعت بخشیدن به‌کار عملیات اجرایی در پروژه‌های نیروگاهی هستیم.

مدیر کل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی گفت: روند عملیات اجرایی نیروگاه برق حرارتی به‌گونه‌ای در حال انجام است که ما بر وعده خود مبنی بر اتصال واحد گاز نیروگاه در اواخر سال ۹۸ معتقد هستیم و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده این امر محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار پروژه گروه مپنا با توجه به زمان کوتاهی که از قطعی شدن قرار داد می‌گذرد پیشرفت قابل قبولی داشته گفت: افق روشنی پیش‌روی پروژه قرار دارد ود زمینه تخصیل اعتبار پروژه با توجه به دولتی بودن جای نگرانی نیست و در موعد اعلام شده به نیروگاه به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خورنا برای احداث این نیروگاه بیش از ۲۵۰ میلیون یورو اعتبار در نظر گرفته شده است و نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک از نوع نیروگاههای با راندمان بالا بوده و در آن از توربین های کلاس F استفاده می شود.

این نیروگاه در یک واحد گازی و یک بخار به ظرفیت ۴۵۱ مگاوات احداث شده و این نیروگاه در راستای اجرایی کردن تفاهم نامه بین شرکت برق حرارتی و مپنا جهت ساخت ۴۹۷۳ مگاوات نیروگاه راندمان بالا احداث می شود.

ظرفیت واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک ۳۰۷ مگاوات و ظرفیت بخش بخار آن ۱۴۴ مگاوات بوده و با بهره برداری از آن گامی بلند در مسیر توسعه اقتصادی شهرستان و افزایش صادرات انرژی ایران برداشته می شود.

این طرح عظیم صنعتی تیرماه امسال و با حضور جمعی از مسئولان استانی و ملی و با پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی کلنگ زنی شده است و به زودی با بررسی نیازهای آن، عملیات عمرانی نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک تامین می شود.