نماینده دزفول

دزفول درحال قطب صنعت و اقتصاد است

عباس پاپی زاده عصر امروز پنجشنبه در آئین کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۲۰ مگاواتی دزفول که در محل پروژه واقع در شهرک حمزه برگزار شد، اظهار کرد: امکانات بسیار خوبی از قبیل گاز و آب در شهرستان دزفول برای سرمایه‌گذار چنین طرح‌هایی فراهم شده تا با استفاده از ظرفیت‌های منطقه در تولید برق علاوه بر مصرف داخلی، با فروش به مشتریان خارجی باعث توسعه استان شود.

وی، کشور عراق در همسایگی استان خوزستان را بهترین مشتری برای خرید برق استان دانست و گفت: باید از ظرفیت و تقاضای کشور عراق برای خرید برق برای توسعه اقتصادی استان استفاده کرد.

پاپی زاده در ادامه با بیان تلاش کلیه مسئولان در اخذ مجوزهای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در دزفول افزود: فقط برای اخذ مجوزهای زیست‌محیطی یک سال دوندگی صورت گرفت که جا دارد از همراهی استاندار خوزستان و فرماندار دزفول تقدیر کرد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان، مدت‌زمان احداث نیروگاه سیکل ترکیبی دزفول را سه سال اعلام کرد و افزود: در ماه‌های گذشته برای کلنگ زنی نیروگاه تا محل آن حاضر شدیم اما به دلیل حواشی به وجود آمده و اینکه احتمال دادیم ممکن است در مدت‌زمان مقرر احداث نشود اجازه کلنگ زنی را ندادیم.

وی در خصوص اشتغال حاصل از کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی نیز گفت: در زمان سه سال احداث نیروگاه بیش از ۶۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود و با تکمیل و افتتاح نیروگاه نیز تعداد قابل‌توجهی فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی را گام دوم برای صنعتی شدن دزفول دانست و بیان کرد: در سال گذشته با افتتاح فاز اول کارخانه فولاد دزفول، گام اول برای توسعه صنعت دزفول برداشته شد و فاز دوم کارخانه فولاد نیز سال آینده کلنگ زنی می‌شود.

وی تصریح کرد: نیروگاه دوم دزفول و کارخانه قند دزفول نیز از پروژه‌های مهم برای صنعتی شدن دزفول و توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال است که به‌زودی این پروژه‌ها نیز اجرایی خواهند شد.

پاپی زاده گفت: دزفول در زمینه رشد اقتصادی و صنعتی در حال حرکت است که در این میان نیاز است مسئولان استانی و کشوری بیش‌ازپیش به این شهرستان توجه کنند.

حمایت دولت از طرح‌های نیروگاهی

محسن طرز طلب معاون وزیر نیرو نیز در این آئین اظهار کرد: دولت حمایت‌های جدی و گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به‌ویژه در زمینه احداث نیروگاه خواهد داشت.

وی با تأکید بر لزوم تسریع سرمایه‌گذاران این نیروگاه برای بهره‌برداری آن در مدت‌زمان مشخص‌شده ۳۶ ماهه افزود: باید این پروژه با قدرت پیش برود چرا که خروجی آن می‌تواند اثرات مثبت زیادی برای حوزه نیروی خوزستان و به‌ویژه شمال خوزستان داشته باشد