چرا مسئولین فکری به حال خرابی پمپ های گاز شهر نمی کنند/ خرابی پی در پی جایگاه CNG در شهرستان مسجدسلیمان و ایجاد مشکلات فراوان برای شهروندان + تصاویر

میثاق حاجتی/ خورنا: چرا شهر مسجدسلیمان که خود به شهر نفت و گاز معروف است نباید یک پمپ گاز سالم داشته باشد؟


داستان خرابی پمپ های گاز از آن قصه های طول و درازی است که اهالی شهر مسجدسلیمان از روزهای آغازین فعالیت این پمپ های گاز در این شهرستان که قطب انرژی و صنعت نفت گاز جنوب کشور است از خدمات این پمپ ها اعلام نارضایتی می کردند.

اکثر مواقع پمپ های گاز جایگاه های  سطح شهر با خرابی همراه است و شهروندان مجبورند ساعت های طولانی در صف های طولانی منتظر استفاده از گاز CNG قراربگیرند.

حال با وضعیت موجود چگونه می توان انتظار افزایش استفاده از گاز CNG را داشت؟

اگر ارزانی گاز نبود به هیچ عنوان افراد سراغ ماشین های دوگانه سوز نمی رفتند.

اکنون مسئولان باید اقدامی را برای رفع مشکلات شهروندان مسجدسلیمانی صورت دهند تا مردم  در فصل مدارس و سرمای پیش رو از دست صف های طولانی و خرابی های همیشگی پمپ های گاز خلاص شوند.

مسجدسلیمان دارای چهار جایگاه CNG میباشد که جایگاه های ظاهری (دانشگاه آزاد) و جایگاه شهرداری (فرمانداری) تعطیل و جایگاه های صالحی (ریل‌ول) و صالحی (شیخ مندنی) فقط و فقط هر کدام از جایگاه ها با یک نازل سوخت گیری می نمایند.

با توجه به گسترش خودروهای گازسوز در جامعه ، توسعه جایگاه‌های سوخت سی ‌ان جی با روند گازسوز شدن خودروها همسو نبوده و از این رو مدت‌ها است شهروندان مسجدسلیمانی  با مشکل کمبود جایگاه سی ان جی و خرابی پمپ‌‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و همواره صف‌های طویلی در اغلب جایگاه‌ها تشکیل می‌شود.

اما مسئله مهم‌تر خراب بودن پمپ‌های جایگاه‌های سی ان جی است که موجب طولانی‌تر شدن صف‌های این جایگاه‌ها می‌شود.

عدم استفاده از حداکثر ظرفیت جایگاه‌ها، عدم مدیریت صحیح آنها و خرابی پمپ‌های گاز علت‌های اصلی در ایجاد صف‌های طولانی سی ان جی و در نهایت نارضایتی مردم است.

رانندگانی که در صف‌های چند صد متری جایگاه سی ان جی در شهر منتظر گذر زمان و رسیدن نوبت سوختگیری هستند، معتقد هستند اکثر مواقع نیمی از پمپ‌های گاز سی ان جی در جایگاه‌های سوخت به طور مرتب خراب است و این موضوع باعث ایجاد صف‌های طولانی در خیابان‌ها و مقابل جایگاه‌های سی ان جی می‌شود.

با وجود اینکه تعداد جایگاه‌های سوخت‌رسانی در شهر کفاف نیاز خودروهای سی ان جی سوز را نمی‌دهد ولی دلیل عمده ایجاد صف‌های طولانی و طاقت‌فرسا تعطیل بودن تعدادی از این جایگاه‌ها و کار نکردن برخی پمپ‌هاست

امیدواریم مسئولین هرچه سریعتر مشکلات جایگاه های CNG شهرستان را پیگیری و حل کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *