راه اندازی سامانه جامع کار و اشتغال منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

باقر گل فر – خورنا:رئیس اداره کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از راه اندازی سامانه جامع مدیریت کار و خدمات اشتغال این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، محمدرضا مطیری، ضمن اعلام این خبر در تشریح این اقدام گفت: یکی از کارهای مهمی که ما امسال با اهتمام مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انجام دادیم، مکانیزه کردن سامانه جامع خدمات کار و اشتغال منطقه بود. این سامانه چند بعدی، جهت تسهیل فرایندهای مرتبط با جذب نیرو در منطقه ایجاد شده است و از طریق آن، ارتباطات سه جانبه بین اداره کار، کارجویان و شرکتهای پتروشیمی بسیار سریع و دقیق انجام می‌شود.

وی افزود: با راه اندازی این سامانه افراد متقاضی کار برای ارائه رزومه، ویرایش مشخصات و پیگیری اشتغال خود، از حضور فیزیکی در اداره کار بی نیاز می‌شوند و صرفا از طریق اینترنت می‌توانند این امور را به انجام برسانند.

مطیری خاطر نشان کرد، پیش از این ۱۲ هراز نفر، به عنوان متقاضیان کار در سامانه ی قبلی اداره کار ثبت نام کرده بودند که پس از راه اندازی سامانه ی جدید، اطلاعات آنها به صورت اتوماتیک به بانک اطلاعاتی جدید منتقل شده است.

وی گفت: از دیگر مزایای این سامانه، ایجاد دسترسی برای ادارات امور اداری شرکتهای مستقر در منطقه است که از این طریق، می‌توانند نیازمندی های نیروی انسانی خود را براساس شرایط دلخواه بصورت سیستمی، به اداره کار اعلام نمایند. اداره کار نیز براساس سیستم گزارش گیری پیشرفته ای که در این سامانه تعبیه شده است، نسبت به جستجو و معرفی افراد مناسب به شرکتها به صورت چند برابر ظرفیت اقدام کند.

رئیس اداره کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: براساس آخرین استعلامهای شهریور ماه سال جاری، طی ۱۸ ماه گذشته ۷۷۳ نفر در شرکتهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اشتغال جدید داشته ایم. از این میزان، ۸۵ درصد نیروها بومی شهرستان و استان، و ۱۵ درصد ایشان، به دلیل عدم وجود تخصص لازم در منطقه، از سایر نقاط کشور جذب شده اند.

محمدرضا مطیری افزود: در یک تقسیم بندی دیگر، تعداد نزدیک به ۲۵ درصد از نیروهای جذب شده در مشاغل پروژه ای موقت و ۷۵ درصد در مشاغل ثابت بکارگیری شده اند. علاوه بر این، آن دسته از کارگران فصلی که عمدتا برای تعمیرات اساسی (overhaul) شرکتها در یک دوره کوتاه مشغول کار می‌شوند، در این آمار آورده نشده اند.

مدیریت ارشد سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی براساس خط مشی کلان ابلاغی از وزارت نفت، همواره تلاش دارد تا ضمن پیگیری و تسهیل در امر توسعه صنایع مختلف این منطقه از طریق جذب و بکارگیری سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، بستر را برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی کشور فراهم سازد.