معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی خوزستان

اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به صنعت دامپروری خوزستان

خورنا-محمد مشکورزاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سه ماهه دوم سالجاری ۳۴۰ طرح دامپروری با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها که شامل پرورش گاو شیری، پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار، پرواربندی گوساله و بره، گوسفند داری داشتی و طرح زنبورداری می‌باشند، در راستای اجرای طرح‌های رونق تولید در بنگاه‌های کوچک، متوسط و زود بازده (بهین یاب) قرار دارند که هم‌اکنون پس از تصویب شدن در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌اند.

مشکورزاده اظهار کرد: تسهیلاتی که از طریق بانکها به این طرح‌ها تعلق می‌گیرد مربوط به تأمین مالی بنگاههای راکد، نیمه فعال و طرح‌های صنعتی در حال احداث در زیر بخش دام و طیور با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد می‌باشد که با هدف اشتغالزایی و رونق در بخش کشاورزی استان در نظر گرفته شده‌اند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خوزستان در پایان گفت: امیدواریم که بتوانیم با محوریت اقتصاد مقاومتی و جذب این اعتبارات در آینده شاهد اقتصادی‌تر شدن صنعت دامپروری استان و نیز کاهش قیمت تمام شده محصولات دامی باشیم.