در اولین جلسه علنی شورای شهر بندرماهشهر

کاهش عوارض دارایی ساختمان در شهرداری بندرماهشهر/ تجلیل از رییس اداره میراث فرهنگی/ «چرخ و فلک عظیم» به بندرماهشهر رسید

رئیس شورای شهر بندماهشهر گفت: صبح امروز از مجموع ۱۵ کانتینر کابین های چرخ و فلک ۵ کانتیر آن تخلیه شد و طی روزهای آینده مابقی کانتینر های این چرخ و فلک تخلیه خواهد شد.

به گزارش خورنا از بندرماهشهر، پس از پیگیری ها و نامه نگاری های پایگاه خبری خورنا با تصویب لایحه در صحن شورا عصر دیروز دوشنبه ۲۵ مهر اولین جلسه علنی شورای شهر بندر ماهشهر با حضور خبرنگاران برگزار شد.

این جلسه با حضور تمامی اعضا شورا برگزار شد و نخست لایحه افزایش عوراض دارایی برای دریافت پایان کار در ساختمان مورد بررسی قرار گرفت که سرپرست شهرداری بندرماهشهر و رییس کمیسیون بودجه شورای شهر نتایج پیرامون این لایحه را مورد بحث قرار دادند و در پایان لایحه عوارض دارایی با ۱۶ و نیم درصد کاهش نسبت به لایحه سال ۹۶ با اکثریت آرا تصویب شد.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر بندرماهشهر با اشاره به جلوگیری از طرح استحصال نمک در خور غزاله، بیان کرد: به موجب این طرح قرار بر احداث تاسیسات استحصال نمک در این جوار این بندر تاریخی بود که به دلیل تاثیرات مخرب طرح مذکور در وضعیت جَوّی و محیط زیست منطقه با احداث آن مخالفت شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به کمک مالی به دانش آموزان نیازمند اشاره کرد و گفت: به منظور کمک به دانش آموزان نیازمند لایحه پرداخت مبلغ ۵۵ میلیون ریال به کمیته امداد امام خمینی جهت خرید نوشت افزار مورد بررسی قرار گرفت و با رای گیری  اعضا به تصویب رسید.

رییس شورای شهر بندر ماهشهر از بهربرداری چرخ و فلک بزرگ بندر ماهشهر  تا قبل از سال نو خبر داد و افزود: صبح امروز از مجموع ۱۵ کانتینر کابین های چرخ و فلک ۵ کانتیر آن تخلیه شد و طی روزهای آینده مابقی کانتینر های این چرخ و فلک تخلیه خواهد شد.

نظارات ادامه داد: پس از استقرار تمامی قطعات چرخ و فلک در محل نصب، تیم راه اندازی آن با هدف بهره برداری از کشور چین در بندر ماهشهر حضور پیدا می کنند.

وی در پایان جلسه به لزوم حمایت مالی از تلاش های اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ثبت ملی و احیای تاریخ بندر ماهشهر تاکید کرد و گفت: لایحه پرداخت  مبلخ ۵۰۰ میلیون ریال برای کمک به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر ماهشهر برای مرمت و احیای  بندر تاریخی این شهر که در جلسات قبل مورد بررسی قرار گرفته بود تصویب شد.

بر اساس گزارش خورنا، در پایان این جلسه از سارا عبادی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندر ماهشهر با اهدا لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یاد بود تقدیر شد.