توضیحات رئیس آموزش و پرورش هندیجان در رابطه با جذب نیروی انسانی و شایعات بوجود آمده

خسرو حیاتی رئیس آموزش و پرورش شهرستان هندیجان در رابطه با استخدام اموزش و پرورش گفت : لازم میدانم به‌عنوان خادم شما در آموزش و پرورش نکاتی چند در خصوص جذب نیروی پیش دبستانی به محضر شما عرض کنم.

وی گفت : عزیزان یکی از اقدامات جدی آموزش وپرورش از دوسال اخیر تاکنون جلوگیری از ورودی نیروهای استخدام شده سایر شهرستان ها به هندیجان بوده است و با جدیت هم ممانعت شده است تا شاید در صورت ایجاد زمینه جذب نیروی بومی جذب تا هم ماندگاری بیشتر در شهرستان داشته‌باشد ونیاز منطقه نیز مرتفع گردد .

حیاتی افزود: امسال یک روزنه ای ایجاد شد اگر مثل بعضی از شهرستانها مر قانون را اعمال می کردیم شاید فقط دو یا سه نفر جذب می‌شد اما با خود گفتیم الآن که می توانیم چرا انجام ندهیم ولذا خدمت فرماندارمحترم و مسئول دفتر نماینده محترم در جلسه ای رسیدم موضوع را بیان نمودم واز سختی کار ومشکلات احتمالی ونیاز به حمایت همه جانبه از آموزش و پرورش برای ای اقدام مهم مسائلی را مطرح نمودیم که بزرگواران گفتند انجام دهید کار خوبی است و دقت لازم را در کار داشته باشید.

رئیس آموزش و پرورش هندیجان گفت : در گام اول تعداد ۲۲ نفر از مربیان و فرزندان شما که چند سال در مدارس دولتی فعالیت داشتند با رعایت مقررات مربوطه به حق التدریس تبدیل شدند و کلاس خالی از معلم را در دبستان ها پوشش دادند. که تا اینجا هیچ اعتراضی وجود نداشت.

ایشان در ادامه یاداور شد : حال بایدبرای کلاسهای پیش دبستانی مربی جدید جذب می کردیم حول چهار محور مدارک تحصیلی، مدارک سجلی، مدارک ایثارگری و سوابق کار پیش دبستانی وبیمه مربوط به آن و دوره های متناسب همچنین مدارک والدین و همسر فرهنگی دریافت گردید و در ضمن گرفتن مدارک ؛متقاضیان امضا کردند که تحویل مدارک تعهدی برای آموزش وپرورش در جذب استخدام ایجاد نمی کند.

حیاتی خاطر نشان کرد : بر اساس بخشنامه جذب پیش دبستانی اولویت با فرزندان و همسر فرهنگیان بود ولی باتوجه وجود دختران تحصیل کرده بسیار در مقاطع لیسانس و فوق و محرومیت شدید منطقه و انتظار زیادخانواده های غیر فرهنگی و توصیه های بزرگان قرار شد ۷۰ درصد به فرهنگیان عزیز و۳۰درصد هم غیر فرهنگیان محترم اختصاص یابد با توجه ۲۸ نفر آمار با این نسبت تقسیم شد.

وی افزود :برای خانواده ها ی مغزز شهدا و جانبازان هم امتیازات ویژه در نظر گرفته شد که تا آلان ۳۹درصد از جذب شدگان جدا از حق التدریس از این خانواده‌های محترم جانبازان و ایثارگران می باشند.

ایشان تصریح کرد: دو نمون برگ ؛ یکی ویژه فرهنگی و دیگری غیر فرهنگی حاوی آیتم های مورد نظر توسط آموزش و پرورش برای امتیاز بندی متقاضیان تهیه در جلسه‌ای بندهای آن برای فرماندار محترم و مسئول دفتر نماینده محترم قرائت گردید که هر کدام از بزرگواران پیشنهادات بسیار محدودی داشتند که در فرمها اعمال گردید.

حیاتی افزود : با توجه به اینکه فرهنگیان بدون قید رشته ولی غیر فرهنگی به دستور اداره کل فقط در سه رشته‌ی علوم تربیتی، روانشناسی و مشاوره با همه گرایش ها می توانستند شرکت داشته باشند مدارک متقاضیان با دقت بررسی گردید و نهایتا اسامی  ۲۸ نفر در تابلو نصب گردید که تعداد قابل توجهی از متقاضیان اعتراض داشتند تاکید فرماندار محترم این بود که به اعتراضات رسیدگی وبعد بکار گرفته شوند این بار با دقت مضاعف بررسی های لازم صورت گرفت و با جابجایی یک نفر نتایج نهایی اعلام شد که هم اکنون این افراد مشغول خدمت به نوآموزان هستند.

وی خاطر نشان کرد : در همین ایام با زبان لین و استقبال از کسانی که ابهام داشتند بصورت شفاهی پاسخ داده شد و کسانی هم که کتبا” به آموزش و پرورش با فرمانداری اعتراض نامه تحویل داده اند انشاء الله در اسرع وقت پاسخ مکتوب داده خواهد شد.

ایشان یاداور شد : ضمنا تعداد زیادی هم به نمره خود یا دیگران اعتراض داشتند که با حضور خودشان مدارک و امتیازات بررسی شد و اغلب هم قانع شدند ودو مرحله هیات بازرسی از فرمانداری جهت بررسی صحت و سقم پیام های ارسالی و بازدید از روند کار بازدید داشتند . که ایرادی بر کار هم نداشتند البته همیشه تاکید برشفاف سازی و توجیه مراجعان داشتند‌.

حیاتی گفت : نگرانی اساسی مربوط به غیر فرهنگیان به غیر از سه رشته‌ی اعلام شده بود چون بنا اعلام اداره کل نمی توانستند به عنوان مربی پیش جذب شوند ودیگر اینکه بعضی از متقاضیان کبر سن داشتند و بر اساس بخشنامه جذب پیش دبستانی فاقد شرایط بودند حل مشکل آنها از دست ما خارج بود .

رئیس اموزش و پرورش تصریح کرد: به هر حال باید حتمآ نحوه جذب نیرو در آموزش و پرورش توسط اداره کل یا وزارتخانه با برگزاری آزمون صورت پذیرد تا هم شایسته ترین ها جذب گردد ومناطق با چالش روبرو نشوند . چون مناطق حق برگزاری آزمون را ندارند .

وی گفت : باید عرض کنم خدمت شما خدا شاهد است در یک شرایط سخت و فشار متقاضیان نهایت دقت صورت گرفته تا ان شاءالله حقی از کسی در امتیاز دهی ضایع نشده باشد سعی بر دقت کافی بوده اگر چه در انجام کار ممکن است سهوا” اشتباه صورت بگیرد که در صورت اطلاع واطمینان باید اصلاح شود.

ایشان افزودند : در ابتدای این نوشتار عرض کردم با اخلاص برای رضای خدا و مردم اقدام کردیم تا شاید چند خانواده هندیجانی شاد شوند مشغول شدن فرزندشان به یک کار، گر چه کوچک را ببینند که الحمد لله ۲۲ نفر حق التدریس و ۲۸ نفر فعلا مشغول شده اند و این عدد در سال آینده افزایش پیدا می کند آزمون استخدامی دی ماه هم در پیش است.

حیاتی گفت : در روز های گرفتاری ما عده ای به دلیل سوء تفاهم وعدم اطلاع از موضوع پیامهایی نا مناسب و دون شان وفرهنگ مردم ما در فضای مجازی دست به دست کردند که باید بدانیم این مسائل علاوه بر تشویش اذهان مردم شهامت وشجاعت مسئولین را در انجام کار با ریسک بالا کاهش میدهد ان شاءالله که همه ما مراعات کنیم .

در پایان ضمن تبریک به کسانی در عرصه تعلیم و تربیت مشغول خدمت شده اند در خواست دارم با تلاش و کوشش در یادگیری بیشتر فنون معلمی بتوانید منشع خیر و خدمت به آینده سازان باشید .کسانی هم که امتیاز آنها کافی نبود یا رشته های آنها در این مرحله موردنیاز نبود و بکار گرفته نشوند مدارکشان در آموزش و پرورش به همراه امتیازات مکتسبه نگه داری می شود وبه محض ایجاد فرصت مناسب دعوت به همکاری می شوند.

–حیاتی مدیر آموزش وپرورش شهرستان هندیجان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *