آب های زیر زمینی منطقه باغـملک در وضعیت بحرانی قرار دارند؛

? آب های زیر زمینی منطقه باغـملک در وضعیت بحرانی قرار دارند؛

↙️ به گزارش خورنا به نقل از قلعه نیوز؛ صبح امروز یکشنبه ۲۳ مهرماه ۹۶ در محل فرمانداری شهرستان باغملک جلسه ی شورای حفاظت از منابع آب با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد و مسایل مهمی همچون ممنوعیت کشت هندوانه، کاهش ۱۲ درصدی بارش ها در زمستان پیش رو و وضعیت بحرانی آب های زیر زمینی مطرح شد.

↙️رئیس آب منطقه ای شهرستان های ایذه و باغ ملک گزارشی در خصوص وضعیت آب های شهرستان ارایه کرد و گفت:متاسفانه طبق اعلام کارشناسان هواشناسی در زمستان پیش رو به میزان ۱۲ درصد کاهش باندگی را خواهیم داشت و ما در حال حاضر بیشترین مشکل را در بحث منابع آبی زیرزمینی با کاهش بیش از ۲۳ میلیون متر مکعب سطح آب داریم

◀️ایلخاص خاطر نشان کرد: دشت باغ ملک و #قلعه_تل در حالت #بحرانی است و شدت این بحران در قلعه تل بیشتر است. باید کشت های پاییزه را در دشت قلعه تل کنترل و مدیریت کنیم. رئیس آب منطقه ای افزود: متاسفانه تصمیمات قبلی ما اجرا نشد ودرتابستان با وجود اعلام ۵ هکتار برای کشت تابستانه کشاورزان نه تنها این میزان رعایت نشد بلکه کشاورزان چندیدن برابر زمین های کشاورزی را زیر کشت آبی بردند.ما اعلام کردیم که کشت برنج ممنوع است اما باز هم شاهد کشت وسیع برنج بودیم. ایلخاص در پاسخ به سوال سید مجید صالحی فرماندار شهرستان درخصوص علت اجرایی نشدن محدودیت ها گفت: ما برای چاه های غیر مجاز اقدام کردیم از دادستان محترم مچکریم و همچنین نیروی انتظامی و سازمان برق، اما انتظار داریم با توجه به عمق بحران همکاری بیشتر شود.

◀️ایلخاص درخصوص محدودیت ها در برخورد با متخلفین بیان کرد: امکانات ما محدود است و ۶۰ حلقه چاه غیر مجاز در سراسر شهرستان وجود دارد. در برخوردهای قبلی تعدادی از چاه ها پلمپ و قطع برق شد ومنصوبات چاه ها از چاه خارج گردید.اما باید بگویم تعدادی با ترفند خاص خود برق را مجدد نصب می کنند یا از چاه پلمپ شده مجدد استفاده می کنند، ایلخاص یادآور شد: در قلعه تل در تخلفی آشکار شاهد هستیم با لوله گذاری و انتقال آب اراضی هم جوار را تحت کشت می برند با توجه به ماده ی ۲۷ قوانین آب هرچاهی زمین های قانونی خود را باید آبیاری کند نه اراضی غیر. با این اقدامات ضربه ی مهلکی به آب های زیر زمینی رسانده اند.امیدواریم جهادکشاورزی الگوی کشت درست و کم آبی ارایه دهد و کشت هندوانه ممنوع شود. باید برخورد قاطع شود نباید با ارتباطات احکام مارا لغو کنند، باورکنید خطر جدی است و آب نیست!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *